احتمال نشست خیابان در نزدیکی سی و سه پل افزایش یافت
با استفاده کردن از ورقهای فولادی در نزدیکی رمپ جنوبی سی و سه پل، مسئولان ذیربط پیشبینی احتمالی نشست سطح خیابان و پیادهروهای این منطقه را در برنامه کاری خود لحاظ کردهاند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از فارس، پس از اینکه بعد از ظهر روز دوشنبه هفته گذشته، محدوده عملیاتی تونل متروی اصفهان در فاصله کمتر از ۱۰ متری رمپ جنوبی سی و سه پل فرو نشست، زمینه نگرانی بسیاری از دوستداران میراث فرهنگی و مردم اصفهان فراهم آمد و همین موضوع سبب شد که مسئولان برای جلوگیری از حوادث و سوانح احتمالی ناشی از نشست دوباره زمین در این منطقه، ورقهای فولادی را در سطح خیابان قرار دهند.
در این ارتباط و با قرار دادن این ورقهای فولادی در سطح خیابان منطقه جنوبی سی و سه پل اصفهان، این احتمال به وجود میآید که تونل شرقی مترو اصفهان با انحراف، از زیر هتل سوئیت عبور میکند.
شنیدهها نشان میدهد که بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته در روند احداث مترو اصفهان، تونل شرقی مترو پس از تغییر مسیر از نقشه اصلی خود و با کمی انحراف، از زیر هتل سوئیت عبور میکند و سپس به مسیر خود ادامه میدهد.
بر همین اساس، بنا به گفته برخی مسئولان عملیات حفاری تونل شرقی متروی اصفهان هفته گذشته و پس از ۲۰ ماه توقف آغاز شد و اکنون دستگاه تی.بی.ام مشغول حفاری زمین در این قسمت است.
در چنین شرایطی است که احتمال نشست زمین در این محدوده افزایش یافته و برخی مسئولان را مجبور به استفاده از ورقهای فولادی در این زمینه کرده که به نظر میرسد به سبب اینکه دستگاه تی.بی.ام اکنون در این نقطه مشغول حفاری است و از طرف دیگر وسایل نقلیه نیز از این محل در حال تردد هستند، این ورقها در این محل قرار گرفتهاند.
یکی از مسئولان مترو که نخواست نامش فاش شود، افزود: در حال حاضر تاج تونل مترو با سطح زمین نزدیک به ۱۱٫۵ متر فاصله دارد و در صورتی که با حفر تونل مترو در این منطقه شاهد نشست زمین باشیم، بدون شک کمترین ارتفاع نشست، نزدیک به ۱۰ متر خواهد بود.
برخی از افراد فعال در این عرصه نیز اعتقاد دارند که این ورقهای آهنی برای احتیاط به این محل آورده شدهاند تا پس از حفاری زمین و سگمنتگذاری آنها برداشته شود.
به گزارش فارس، هماکنون دستگاه تی.بی.ام مشغول حفاری تونل شرقی متروی اصفهان است و گفته میشود در زمان حفاری زمین توسط دستگاه تی.بی.ام دو نیروی خدماتی در مقابل سی و سه پل و بلوار آئینه خانه حضور داشتند و پیشبینی احتمالی ریزش زمین در این نقطه انجام شده بود.
البته دو سال پیش نیز این دستگاه به دلایل نامشخص از مسیر اصلی خود منحرف شده بود و به دلیل وجود مشکلاتی در کاترهد، این دستگاه از ادامه فعالیت بازماند.
پس از تعمیر کاترهد، دستگاه تی.بی.ام توسط کارشناسان این دستگاه فعالیت مجدد خود را آغاز کرد که پس از چهار رینگ حرکت شاهد نشست زمین در ۱۵ متری رمپ سی و سه پل بودیم که البته به گفته برخی از کارشناسان میراث فرهنگی این بخش نیز جزو رمپ به شمار میرود.
در حال حاضر دستگاه تی.بی.ام در حداکثر بیست متری رمپ پل تاریخی سی و سه پل در حال حفاری زمین است و مسئولان نیز برای احتیاط ورقهای آهنی را در این محل قرار دادهاند.
البته این نکته نیز در مباحث مختلف مطرح شده است که احتمال نشست زمین در محدوده حفاری دستگاه تی.بی.ام در محدوده بلوار آئینهخانه نیز به شدت وجود دارد.
نظرات