رکود در بازار مسکن ۷۰ کارخانه را تعطیل می‌کند

رکود در بازار مسکن ۷۰ کارخانه را تعطیل می‌کند

http://www.bananews.ir/یک عضو کمیسیون عمران مجلس: هدف اصلی از ساخت مسکن کمک به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه است که متقاضیان واقعی مسکن هستند.

 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، علی نعمت چهاردولی عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه صنعتی‌سازی و بازار مسکن دو مبحث عمده صنعت ساختمان است، گفت: با فعال شدن صنعت ساختمان، حدود ۷۰ کارخانه وابسته به این صنعت فعال می‌شوند که از آن جمله می‌توان به کارخانه‌های کاشی و سرامیک، لوله و اتصالات، تجهیزات الکترونیکی و ... اشاره کرد.

چهاردولی با اشاره به رکود بازار مسکن تصریح کرد: این رکود به طور مستقیم بر کارخانه‌های وابسته تاثیر گذاشته و در پی آن شاهد تعطیلی و حتی کاهش تولید به حداقل ظرفیت ممکن هستیم.

وی بابیان اینکه صنعت ساختمان در حال رکود است، افزود: در دو سال اخیر فقط ساختمان‌های نیمه کاره تکمیل و هیچ ساختمانی به طور کامل ساخته نشده است.

عضو کمیسیون عمران در ادامه اظهار داشت: براساس برنامه پنجم هرسال باید حداقل ۱ میلیون واحد مسکونی ساخته شود، اما در ۲ سال اخیر در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.
نماینده مردم ملایر ادامه داد: زمین مناسب و تسهیلات ارزان قیمت دو مقوله اساسی هستند که در فعال سازی صنعت ساختمان و تهیه مسکن برای مردم بسیار تاثیر گذار است.

چهاردولی با ابراز تاسف از عدم تحقق این موضوع در ۲ سال گذشته عنوان کرد: تسهیلاتی که به تازگی از سوی بانک مسکن اعلام شده، مناسب برای قشر بخصوصی از جامعه که دارای حداقل ۲ میلیون تومان درآمد است.

چهاردولی با تاکید بر اینکه تامین زمین مناسب و تسهیلات ارزان قیمت فعلا در دستور کار دولت نیست و متقاضیان واقعی مسکن اقشار کم درآمد هستند، تصریح کرد: دولت باید در راستای ارائه تسهیلات ارزان قیمت، با بازپرداخت بلندمدت به اقشار آسیب پذیر قدم بردارد.

عضو کمیسیون عمران بیان کرد: در صنعتی سازی ساختمان توجه به اصول مهندسی و صنعتی مطرح است و در این خصوص باید به سمت سبک سازی محصولات و صرفه‌جویی در پرت انرژی برویم.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات