طرح انتقال تونلی آب رودخانه کرج منطقی نیست

طرح انتقال تونلی آب رودخانه کرج منطقی نیست

http://www.bananews.ir/نماینده‌ی مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال تونلی آب رودخانه «کرج - تهران» باعث آسیب جدی به محیط زیست منطقه می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir«عزیز اکبریان» با غیر منطقی دانستن اجرای این پروژه اظهار کرد: متأسفانه این پروژه چند هزار میلیاردی بدون مطالعه و محاسبه آغاز شده و هیچ منطقی پشت اجرایی شدن آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی دلیل اجرای این طرح را جلوگیری از نفوذ آلودگی واحدهای پذیرایی و هتل‌های محدوده محور «کرج - چالوس» به آب رودخانه کرج می‌دانند.

نماینده‌ی مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همه‌ی دنیا بسیاری از هتل‌ها، ویلاها هم‌چنین رستوران‌ها در کنار رودخانه ساخته می‌شوند و خطر فاضلاب نیز رودخانه‌ها را تهدید نمی‌کند.

وی ادامه داد: هزینه‌های هنگفت برای انتقال آب آن هم از طریق تونل چاره مناسبی برای جلوگیری از آلودگی آب رودخانه کرج نیست.

این مسئول یادآور شد: متولیان امر می‌توانند با هزینه‌ای کمتر از هزینه‌ی طرح فعلی، سیستم فاضلاب محور «کرج - چالوس» را راه‌اندازی کنند تا هم جاذبه‌های این محور زیبا از بین نرود و هم محیط‌زیست تهدید نشود.

اکبریان خاطرنشان کرد: می‌کوشیم اجرای طرح انتقال آب رودخانه کرج از طریق تونل به تهران به مشکلات زیست‌محیطی دامن نزند و حقابه‌ها در این محدوده مدیریت شود.

 

ایسنا

    نظرات