آبان ماه، اولین هواپیما در فرودگاه ماکو به زمین می‌نشیند

آبان ماه، اولین هواپیما در فرودگاه ماکو به زمین می‌نشیند

http://www.bananews.ir/مدیر عامل سازمان منطقه آزادگفت: اوایل آبان اولین هواپیما در فرودگاه ماکو به زمین خواهد نشست.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، حسین فروزان در آذربایجان غربی، اظهار کرد: اگر بخواهیم این منطقه را مانند یک منطقه آزاد پیشرفته توسعه بدهیم باید فرودگاه ماکو را راه اندازی کنیم و توسعه صنعت گردشگری هم با این عمل رونق خواهد گرفت.

وی با اعلام این که دهه اول آبان ماه زمان انجام پرواز آزمایشی در فرودگاه ماکو است، افزود: با تکمیل عملیات احداث باند فرودگاه ماکو هم اکنون پیشرفت قابل توجهی در عملیات احداث فرودگاه ماکو صورت گرفته که بر این اساس در دهه اول آبان ماه نخستین هواپیما به صورت آزمایشی دراین فرودگاه به زمین خواهد نشست.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: هم اکنون مراحل احداث برج مراقبت و ترمینال فرودگاه نیز به سرعت در حال انجام است و با خریداری تجهیزات مورد نیاز فرودگاه به زودی شاهد برقراری پروازهای روزانه از این فرودگاه خواهیم بود.

فروزان راه اندازی این فرودگاه را گام مهمی در جهت توسعه منطقه آزاد ماکو برشمرد و خاطر نشان کرد: تامین زیر ساخت های ارتباطی در منطقه آزاد ماکو می تواند توسعه همه جانبه و بویژه تسهیل مراودات تجاری و حضور سرمایه گذاران رادر منطقه در برداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو از مشارکت شرکت های سرمایه گذاری برای خریداری و تامین هواپیماهای مورد نیاز فرودگاه استقبال می کند.

 

ایسنا

    نظرات