۷۰ درصد ساختمان‌های دانشگاه تهران نیازمند بازسازی

۷۰ درصد ساختمان‌های دانشگاه تهران نیازمند بازسازی

http://www.bananews.ir/معاون اداری مالی دانشگاه تهران با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد ساختمان‌های دانشگاه تهران نیاز شدید به تعمیر و بازسازی دارند، افزود: این امر شامل خوابگاه‌ها نیز می‌شود و بخش قابل توجهی از خوابگاه‌های دانشگاه تهران در کوی یا سطح شهر نیاز به تعمیر و تجهیز دارند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، دکتر سید حسین گلدان‌ساز با بیان اینکه برخی از ساختمان‌های دانشگاه تهران دارای قدمتی بالای ۵۰ سال هستند، اظهار کرد: بنای ساختمان‌ها، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و برقی اکثر ساختمان‌های دانشگاه تهران به شدت نیاز به بازسازی دارند که این امر با بودجه‌های جاری امکان پذیر نیست زیر ا بودجه‌های جاری تنها پاسخ‌گوی حقوق پرسنل و نیازهای آموزشی و پژوهشی است و امکان تعمیر و تجهیز ساختمان‌ها از طریق این بودجه‌ها وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه سهم بودجه دانشگاه‌های دولتی از بودجه کل کشور کم است، گفت: تقاضا از دولت این است که در بودجه آموزش عالی و دانشگاه‌های دولتی تجدیدنظر صورت بگیرد. ما اعتقاد داریم سهم بودجه دانشگاه‌های دولتی از بودجه کل کشور کم است و باید افزایش پیدا کند و در این افزایش، اعتباری برای تعمیر و بازسازی دانشگاه‌های بزرگ در نظر گرفته شود زیرا درآمدهای اختصاصی دانشگاه در حدی نیست که بتواند به این نیاز پاسخ دهد.

معاون اداری مالی دانشگاه تهران به این سوال که این دانشگاه برنامه‌ای برای استفاده از درآمدهای اختصاصی برای تعمیر و بازسازی ساختمان‌ها دارد یا خیر،پاسخ داد:در حال حاضر درآمدهای اختصاصی دانشگاه عمدتا شهریه دانشجویان نوبت دوم و دانشجویان آزاد است و این امر که متکی به این شهریه‌ها باشیم منطقی نیست.

دکتر گلدان‌ساز در پایان با اشاره به مشارکت خیرین اظهار کرد:در این مقوله جذب خیرین هم تقریبا امکانپذیر نیست زیرا امکان قانع کردن خیرین برای تعمیر یک ساختمان کم است. بنابراین در حال حاضر برای تعمیر و بازسازی ساختمان‌های دانشگاه نه می‌توان از درآمدهای اختصاصی بهره برد و نه از منبع خیرین استفاده کرد و ناچار به کمک گرفتن از منابع دولتی هستیم.

 

ایسنا

    نظرات