۷۰ درصد ناوگان هوایی تحت پوشش خدمات بیمه‌ای

۷۰ درصد ناوگان هوایی تحت پوشش خدمات بیمه‌ای

http://www.bananews.ir/مدیر بیمه‌های کشتی و هواپیمای بیمه ایران با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۷۰ درصد ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور تحت پوشش خدمات بیمه‌ای است، گفت: به دلیل رعایت استانداردهای بازار و ارائه مناسب خدمات و پوشش حداکثری ریسک‌های هوایی این گونه خدمات مورد توجه و استقبال اکثر شرکت‌های هواپیمایی است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir حمید رضا کاوه گفت: برای جذب این بازار تمامی اتفاقات حوزه هوایی درایران و جهان را رصد کرده و با کم و کیف درخواست‌های مشتریان آشنا هستیم. درست است که بیمه گران استاندارد بازار را تعیین می کنند اما بازار براساس رفتار منطقی خویش حرکت می کند برهمین اساس ما خدمات هوایی را متناسب با ریسک های روزکه تعیین کننده نیز هستند پوشش می دهیم .

وی درپاسخ به این سوال که به نظر می رسد میزان خسارات هوایی در ایران از استاندارد جهانی بالاتر است، ادامه داد: میزان خسارات و حوادث هوایی درایران بالاتر از استاندارد جهانی نیست و تفاوتی با آن ندارد.

مدیر بیمه‌های کشتی و هواپیمای بیمه ایران با اشاره به اینکه در بحث ارزیابی ریسک‌های هوایی از نقطه نظرات کارشناسان داخلی و اروپایی مجرب استفاده می‌کنیم عنوان کرد: کارشناسان درا ین سیستم به صورت دوره ای از سایت های هوایی و موارد بیمه شده بازدید کرده و آخرین اطلاعات را به این مجموعه منتقل می کنند.

کاوه تصریح کرد:به طور حتم کیفیت خدمات بیمه ای، زمان ارائه و چگونگی ارزیابی ریسک هنگام صدور بیمه‌نامه و ارزیابی خسارت هنگام بروز حوادث با ارائه دهنده این خدمات رابطه تنگاتنگی داشته و این فقط تنها در این صنعت بیمه وجود دارد و درهیچ صنعت دیگری دیده نمی شود.

به گفته وی خدمات بیمه ای غیرملموس،غیر قابل ذخیره شدن و غیر قابل تفکیک است و بین ارائه دهنده خدمات و دریافت کننده آن همیشه یک رابطه مستقیم و بدون واسطه وجود دارد از این رو این صنعت با هیچ صنعت دیگری قابل قیاس نیست و دراین زمینه بر تمامی آن ها برتری دارد.

مدیربیمه های کشتی و هواپیمای این مجموعه با بیان این مطلب که با منهدم شدن یکی از موتورهای هواپیمای ایرباس A 300-600، به یکی از شرکت های هواپیمایی داخلی ۶۰ میلیارد ریال غرامت پرداخت کردیم گفت: این ششمین خسارت پرداختی این شرکت درسال جاری بابت بروز سوانحه هوایی است، اوایل سال جاری یک فروند هواپیمای ایرباس A 300-600 ایران به دلیل ورود جسم خارجی به درون یکی از موتورهایش، هنگام پروازدرکشور ترکیه دچار سانحه شد.

وی با اشاره به اینکه دراین سانحه موتور هواپیما خسارت کلی دیده و کاملا منهدم شد،افزود: بلافاصله پس از بروز این حادثه کارشناسان بیمه ایران بررسی های فنی را آغاز و میزان خسارت وارده به میزان ۶۰ میلیارد ریال برآورد شد و آن را به ذینفعان پرداخت کردیم.

 

ایسنا

    نظرات