تحویل پنج هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال/ اجرای کامل پروژه ریلی نقده- مهاباد در گرو اعتبار

تحویل پنج هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال/ اجرای کامل پروژه ریلی نقده- مهاباد در گرو اعتبار

http://www.bananews.ir/مدیرکل اداره راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر اعطای پنج‌هزار واحد مسکن‌مهر تا پایان سال‌جاری اعلام کرد: نزدیک به ۱۲ هزار واحد باقی مانده تا ۶ ماه اول سال آینده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، خلیل محبت‌خواه ضمن بیان این مطلب افزود: ۱۲ هزار واحد باقی مانده استان متعلق به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت است که قرار است تا نیمه سال آینده به مالکان تحویل داده شود.

محبت‌خواه با اشاره به کمبود بودجه‌ لازم برای تکمیل پروژه‌های راهسازی استان بیان کرد: با وجود این وضعیت اداره‌کل توانسته روکش آسفالت محورهای روستایی را ترمیم کند که نزدیک به ۲۰ سال قبل روکش شده بودند.

به گفته وی اعتبارات تخصیص یافته استان برای سال مالی فعلی ۱۱ درصد از جانب سازمان راهداری و ۱۴ درصد از سوی اعتبارات استانی بوده است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در ادامه سخنانش میزان بافت فرسوده استان را بیش از سه هزار هکتار اعلام کرد و گفت: ۴۱۷ هکتار این میزان متعلق به شهرستان ارومیه است که تا کنون کاملا شناسایی شده و موفق به دریافت حکم کمیسیون ماده پنج شده است.

با توجه به سخنان این مقام مسئول ساخت معابر، احداث دو باب مدرسه و یک درمانگاه در این مناطق از جمله اقدامات اداره‌کل در خصوص بهسازی و احیای بافت‌های فرسوده شهرهای ارومیه و مهاباد به شمار می‌رود.

تکمیل پروژه ریلی مراغه - ارومیه در انتظار اعتبار

محبت‌خواه همچنین از روند اجرایی خط آهن مراغه - میاندوآب - مهاباد - نقده - ارومیه خبر داد و گفت: این پروژه دارای پنج ایستگاه بوده که عملیات احداث آن در مراغه، میاندوآب و مهاباد به پایان رسیده و تنها دو ایستگاه نقده و ارومیه به دلیل کمبود اعتبار همچنان باقی‌مانده است.

وی پیشرفت فیزیکی ساختمان ایستگاه نقده را ۶۹ درصد و زیرساخت‌های ریلی آن را ۴۹ درصد اعلام کرد و گفت: این ارقام برای ایستگاه ارومیه نیز به ترتیب ۷۱ و ۳۶ درصد گزارش شده است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی همچنین آزادراه بازرگان - ماکو - سه راهی خوی به طول ۱۴۰ کیلومتر، بزرگراه میاندوآب - مهاباد به طول ۱۸۰ کیلومتر، سرو - ارومیه به طول ۵۸ کیلومتر و تمرچین - پیران‌شهر - نقده را از مهمترین پروژه‌های راهسازی موجود در استان دانست و از ادامه روند اجرایی آنها در حوزه استحفاظی این اداره‌کل خبر داد.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات