پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات کشور

پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات کشور

http://www.bananews.ir/مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، از بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات کشور در روز پنج‌شنبه و جمعه خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، احد وظیفه با اشاره به اینکه چهارشنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور خواهد شد، گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در برخی نقاط غرب و شمال غرب ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: در روز چهارشنبه علاوه بر مناطق فوق، شاهد گسترش فعالیت این سامانه در نواحی مرکزی، سواحل غربی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی نیز خواهیم بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در روز پنج‌شنبه این سامانه بارشی ضمن تقویت در نیمه غربی کشور نیز فعال خواهد بود، اظهار کرد: به موجب آن ابرناکی، رگبار و رعد و برق، وزش باد، در نواحی مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در اغلب مناطق کشور افزایش نسبی دما و طی روزهای پایانی هفته کاهش نسبی دما در نیمه غربی و شمال شرقی کشور رخ خواهد داد، گفت: طی سه روز آینده در پاره‌ای نقاط استان کرمان شاهد رشد ابر، وزش باد و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق خواهیم بود.

وظیفه در ادامه در مورد وضعیت هوای استان تهران افزود: آسمان تهران امروز کمی ابری، در پاره‌ای نقاط نیمه ابری، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۵ و ۱۴ درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روز پنج‌شنبه، نیمه ابری و غبار صبحگاهی بتدریج ابری و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و باد و گرد و خاک و در روز جمعه ابری، در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق، در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال تگرگ در ارتفاعات بارش برف با بیشینه و کمینه دمای ۲۵ و ۱۴ و ۲۲ و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

ایسنا

    نظرات