لزوم دقت در واگذاری اراضی ملی برای جلوگیری از زمین‌خواری

لزوم دقت در واگذاری اراضی ملی برای جلوگیری از زمین‌خواری

http://www.bananews.ir/استاندار هرمزگان بر لزوم مراقبت و دقت بیشتر در واگذاری و تغییر کاربری اراضی ملی برای جلوگیری از زمین خواری تاکید کرد و گفت: واگذاری و تغییر کاربری اراضی ملی و دولتی باید به صورت دقیق مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد و هدف از این کار نیز باید ایجاد اشتغال باشد و مراقبت کنیم که زمین خواری صورت نگیرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، دکتر جاسم جادری در هشتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با قدردانی از مردم هرمزگان به دلیل حضور شورانگیز در مراسم‌های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی و هم‌چنین مسئولانی که برای برگزاری مناسب این برنامه‌ها تلاش کردند، افزود: نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی تلاش کردند تا آئین‌های عزاداری ماه محرم در هرمزگان بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای برگزار شود و مردم نیز حضور با شکوه و گسترده‌ای در این برنامه‌ها داشتند.

وی با تاکید بر لزوم آشنایی با فرهنگ عاشورایی و حسینی، افزود: امام حسین(ع) برای نجات بشریت و آزادگی انسان‌ها و درس آموزی به نسل های آینده تلاش کرد و همه باید از فرهنگ عاشورا درس بیاموزیم.

استاندار هرمزگان ادامه داد: امام حسین(ع) یک مکتب و عاشورا یک فرهنگ و محرم نیز آموزه‌ای به اندازه تاریخ بشریت است و نظام جمهوری اسلامی براساس مکتب امام حسین(ع) برپا شده و باید تلاش کنیم خود را با آنچه که حضرت سیدالشهدا از ما خواسته، تطبیق دهیم.

جادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اول آبان روز آمار و برنامه‌ریزی، عنوان کرد: برنامه‌ریزی براساس آمار صورت می‌گیرد و نتیجه برنامه‌ریزی نیز توسعه و انجام کارهای درست است و آمار پایه برنامه‌ریزی است که باید آن را جدی بگیریم.

وی تصریح کرد: اگر آمار را به عنوان مرجع مدنظر قرار دهیم و براساس سلیقه‌های شخصی برنامه‌ریزی نکنیم و با داده‌های آماری کار کنیم، به توسعه موردنظر خواهیم رسید.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تهیه برش استانی برنامه ششم توسعه در هرمزگان نیز باید به شکل فعال‌تری انجام شود و توسعه دریامحور در آن مورد توجه قرار گیرد.

جادری هم‌چنین تلاش و جدیت بیشتر مدیران هرمزگان در واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی را خواستار شد و اظهار کرد: دولت باید سیاست‌گذار باشد و برنامه‌ریزی کند و باید این پروژه‌های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی در ادامه بر لزوم مراقبت و دقت بیشتر در واگذاری و تغییر کاربری اراضی ملی برای جلوگیری از زمین خواری تاکید کرد و گفت: واگذاری و تغییر کاربری اراضی ملی و دولتی باید به صورت دقیق مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد و هدف از این کار نیز باید ایجاد اشتغال باشد و مراقبت کنیم که زمین خواری صورت نگیرد.

 

ایسنا

    نظرات