آمادگی کرمانشاه برای ارائه تسهیلات به هشت هزار واحد مسکونی در بافت‌فرسوده / احیای بافت تاریخی با حفظ هویت در استان

آمادگی کرمانشاه برای ارائه تسهیلات به هشت هزار واحد مسکونی در بافت‌فرسوده / احیای بافت تاریخی با حفظ هویت در استان

http://www.bananews.ir/مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه از آمادگی استان برای ارائه تسهیلات به هشت هزار واحد مسکونی مستقر در بافت‌های ناکارآمد شهری خبر داد و گفت: اقدامات اداره برای بازسازی و احیای این مناطق در استان به صورت جدی در حال پیگیری است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، عبداله بهادری در این خصوص بیان کرد: با توجه به سیاست‌های دولت در این حوزه نگاه مسئولان ارشد استانی به این بخش مثبت شده و از سویی دیگر ستاد بازآفرینی استان نیز فعال شده است که در نهایت بهره‌وری بهتر از ظرفیت‌های استانی و ملی را به دنبال داشته است.

بهادری در ادامه از تصویب طرح‌های تفصیلی ویژه در برخی از شهرهای استان خبر داد و گفت: احیای بافت‌های تاریخی و قدیمی با حفظ هویت و همچنین استفاده از طرح‌های تشویقی به منظور بازسازی بافت‌های ناکارآمد از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

وی در ادامه تخفیف ۵۰ درصدی شهرداری‌ها برای صدور پروانه، تسهیل در صدور مجوزهای تجاری و ارائه تسهیلات به واحدهای مسکونی را نمونه‌هایی از این طرح‌ها اعلام کرد و گفت: در طول سال گذشته اداره‌کل استان موفق به پرداخت ۶۳۰ فقره یارانه به مردم شد که برای سال جاری نیز آمادگی ارائه هشت هزار واحد دیگر را دارد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه پرداخت این هشت هزار فقره را جهش خوبی در بازآفرینی استان کرمانشاه تلقی کرد و گفت: تاکنون احداث مجتمع‌های ورزشی، آموزشی، بهداشتی و همچنین عملیات تعریض معابر نیز بدین منظور در محلات هدف استان مانند فیض‌آباد، جعفرآباد، مدرس و دولت‌آباد انجام گرفته است.

از سویی دیگر محمدحسین امیری سرپرست اداره عمران و بهسازی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی کرمانشاه نیز در گفتگویی دیگر با پایگاه خبری از وجود یکهزار و ۶۵۳ هکتار بافت فرسوده و ۶۴۹ هکتار سکونتگاه غیر‌ رسمی در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های مداخله‌ای شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تا کنون اقداماتی نظیر بازگشایی دو محور شمالی - جنوبی و شرقی - غربی در محدوده فیض‌آباد، اجرای خدمات زیربنایی در سکونتگاه‌های غیر رسمی، احداث مجتمع ورزشی محله شاطرآباد، ساخت هنرستان ۱۲ کلاسه دولت‌آباد و ... انجام شده است.

امیری در ادامه میزان پراکندگی بافت فرسوده شهرستان‌های استان را به ترتیب ۸۲۵ هکتار بافت فرسوده و ۴۰۳ هکتار سکونتگاه غیر رسمی در کرمانشاه، ۱۶۵ هکتار بافت فرسوده و ۱۴۷ هکتار سکونتگاه غیر رسمی در اسلام‌آباد غرب، ۱۰۲ هکتار بافت فرسوده و ۴۵ هکتار سکونتگاه غیر رسمی در هرسین، ۹۰ هکتار بافت فرسوده و ۵۰ هکتار سکونتگاه غیر رسمی در سنقر، ۹۴ هکتار بافت فرسوده و سه هکتار سکونتگاه غیر رسمی در کنگاور، ۱۶۴ هکتار بافت فرسوده در شهرستان صحنه، ۲۵ هکتار در روانسر، ۱۰۶ هکتار در جوانرود، ۵۲ هکتار در شهرستان پاوه و ۳۰ هکتار در سرپل ذهاب اعلام‌کرد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۳۲ درصد از جمعیت کل استان در بافت فرسوده زندگی می‌کنند گفت: میزان سکونتگاه‌های غیر رسمی در پنج شهرستان صحنه، روانسر، جوانرود، پاوه و سرپل ذعاب هنوز مطالعه نشده است.

سرپرست اداره عمران و بهسازی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی کرمانشاه همچنین به اجرای برخی پروژه‌های توانمندسازی حاشیه شهر کرمانشاه که در سفر مقام معظم رهبری به استان به تصویب رسیده بودند نیز خبر داد و گفت: احداث کتابخانه عمومی جعفرآباد با ارزش ۱۲ میلیارد ریال، ساخت مرکز بهداشتی - درمانی دولت‌آباد به هزینه ۴۰ میلیارد ریال و همچنین ایجاد سالن ورزشی دولت‌آباد با مبلغ ۱۴ میلیارد ریال ازجمله این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات