آخوندی مسکن مهر را به سرانجام برساند

آخوندی مسکن مهر را به سرانجام برساند

http://www.bananews.ir/رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه سالانه معادل بودجه عمرانی توسط معتادان و سیگاری‌ها پول دود می‌شود، گفت: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهیم که موضوع مسکن مهر را به سرانجام برساند.

 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، عبدالرضا عزیزی در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی در تهران اظهار داشت: پروژه های عمرانی سالانه مبلغی را به عنوان بودجه و اعتبارات دریافت می‌کنند که اگر تخصیص خوب باشد، در نهایت ۷۵ درصد از اعتبارات به آنها اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه ۳۰ تا ۳۷ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور است که در همان ابتدا ۲۵ درصد از آن کم می‌شود، افزود: در کشور ما ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر سالانه ۶۵ میلیارد نخ سیگار می‌کشند که هزینه‌ای بالغ بر ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان بابت آن می‌پردازند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با در نظر گرفتن عوارض سیگار و بیماری‌های ناشی از آن به طور متوسط ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه سیگار کشیدن مردم است.

وی با تاکید بر اینکه در مجلس دو کار خوب را انجام دادیم، گفت: تصویب برجام که مورد تایید اغلب مردم است از جمله اقدامات خوب مجلس در این مدت بود، همچنین رأی اعتماد دوباره به وزیر راه و شهرسازی کار خوب دیگری بود که در این مدت انجام گرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه اگر وزیر استیضاح می شد، با توجه به اتمام کار مجلس نهم حداقل دو سال زمان می‌برد که دوباره وزارت راه و شهرسازی با وزیر جدید به کار خود ادامه دهد، اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی در این مدت ۲۵ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری را در بخش راه و شهرسازی معرفی کرد که این نشان می دهد وزیر خود را برای دوران پساتحریم آماده کرده است.

عزیزی با اشاره به اینکه در جامعه‌ای که ادعای هوش بالا داریم، در شهرسازی عقب هستیم، توضیح داد: ما اول خانه را درست می‌کنیم و پس از آن به سراغ شهرسازی می رویم، در حالی که در همه دنیا زیرساخت‌ها و امکانات را فراهم کرده و پس از آن خانه‌ها را می‌سازند.

وی با اشاره به طرح مسکن مهر گفت: از مسئولان وزارت راه و شهرسازی به خصوص وزیر درخواست داریم که موضوع مسکن مهر را به سرانجام برسانند، چراکه اغلب ثبت‌نام‌کنندگان از نیازمندان هستند. البته به من اعلام کردند که در پایان سال ۹۵، ۹۰ درصد از واحدها به پایان می رسد.

در ادامه منصور آرامی، سخنگوی کمیسیون عمران با بیان اینکه تاکنون موضوع شهروندمداری و مدیریت ارتباط با شهروندان در پروژه های بزرگ کشور مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: استفاده کنندگان از پروژه ها، مردم هستند و این موضوعی است که در بسیاری از حوزه ها به آن کمتر توجه شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع در زمان تحریم بیشتر خود را نشان داد، تصریح کرد: بودجه کمی در اختیار وزارت راه قرار دارد و متاسفانه شاهد بودیم که تاکنون فقط به فکر این بودند که پول را خرج کنند و ساخت و ساز را به نتیجه برسانند.

سخنگوی کمیسیون عمران با بیان اینکه استفاده بهینه از مبلغ بسیار مهم است، گفت: رای آنکه نگاه جدیدی داشته باشیم، نباید فقط به فکر ساخت باشیم و نباید آزمون و خطا داشته باشیم بلکه باید با استفاده از تجربیات در این حوزه نقش پررنگ تری را ایفا کنیم.

آرامی ادامه داد: باید کارگروهی تشکیل شود تا خلاءهای قانونی پروژه‌ها را شناسایی کرده و به آن بپردازد.

 

مهر

    نظرات