تحرک واحدهای تولیدی در پی توجه به سیاست‌های اقتصادی مسکن ممکن می‌شود

تحرک واحدهای تولیدی در پی توجه به سیاست‌های اقتصادی مسکن ممکن می‌شود

http://www.bananews.ir/عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است اگر به بخش مسکن توجه شده و مورد حمایت قرار گیرد می‌تواند در یک مقطع زمانی انقلابی باشد و بخش مسکن را وارد شرایط جدیدی کند ضمن این که واحدهای تولیدی و صنوف مرتبط نیز به تحرک در می‌آیند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir ابراهیم نکو با بیان این که در بسته سیاست‌های اقتصادی دولت نقاط قوت و ضعفی وجود دارد، گفت: باید تلاش شود تا نقاط قوت برای اجرا تقویت شده و نقاط ضعف نیز اصلاح شود، اگر دولت واقعا جدیت داشته باشد می‌تواند کارهای بزرگی با این بسته انجام دهد که حرکت سازنده و امیدوارکننده‌ای در جامعه باشد.

وی با اشاره به لحاظ شدن مسکن در بسته خروج از رکود نیز اظهار کرد: اگر مسکن در این سیاست‌ها مورد حمایت قرار گیرد می‌تواند در نوع خودش در یک مقطع زمانی یک انقلاب باشد و به اشتغالزایی کمک شایانی کند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس افزود: همچنین در این زمینه صنوف و واحدهای تولیدی مرتبط با صنعت ساختمان نیز به تحرک در می آیند و اقدام دولت می‌تواند مسکن را در شرایط جدیدی وارد کند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: ممکن است گفته شود این اقدام در بخش مسکن، نقدینگی را به دنبال داشته و به تورم دامن می‌زند، اما اگر دولت بتواند به درستی نظارت خود را در برنامه‌هایش به اجرا بگذارد بعید می‌دانم که به تورم دامن زند زیرا در شرایط فعلی عرضه و تقاضا متفاوت از چند سال پیش بوده و عرضه جوابگوی تقاضا خواهد بود، در هر صورت می‌تواند تعادل ایجاد کرده و پویایی در صنعت ساختمان و مسکن را هم فراهم کند.

نکو با اشاره به این که حمایت از بخش خصوصی و تولید در سیاست‌های اقتصادی دولت نیز مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: اگر امروز دولت به این موضوعات توجه نکند، رکود حادتر می‌شود، از این رو دولت در این بسته به تولید و صادرات توجه قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: حمایت از تقاضا، از دیگر موضوعات مطرح در سیاست‌های اقتصادی می‌باشد اما وقتی می‌خواهیم تقاضا را مورد حمایت قرار دهیم باید دقت داشته باشیم به گونه ای باشد که حمایت‌ها به غیر از تولید در جاهای دیگری هزینه نشود.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس همچنین به کاهش نرخ سود تسهیلات اشاره کرد و گفت: اگر این مساله یک‌جا اتفاق افتد تکلیف را روشن می‌کند و نقدینگی‌های موجود در بانک‌ها که به سمت مشاغل کاذب سوق یافته، به سمت تولید می رود البته باید سیاست ها و هدف به درستی مشخص باشد اما اگر نتوانیم هدف را بشناسیم می‌تواند منجر به شکل‌گیری مفاسد اقتصادی شود.

 

ایسنا

    نظرات