آخرین وضعیت خسارات سیل در کرمانشاه

آخرین وضعیت خسارات سیل در کرمانشاه

http://www.bananews.ir/مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: برآورد دقیق خسارت مالی سیل به استان طی یکی دو روز آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، حسین باباجانی با اشاره به این‌که خسارات ناشی از سیل و آبگرفتگی‌های اخیر در شهرستان‌های مختلف استان در حال بررسی است، اظهار کرد: هنوز به جمع‌بندی دقیقی در خصوص میزان خسارت نرسیده‌ایم و طی یک یا دو روز آینده رقم دقیق خسارت را اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص پرداخت غرامت ناشی از سیل به مردم نیز یادآوری کرد: ما تابع دستور دولت هستیم و اگر دولت اعتباری برای پرداخت غرامت اختصاص دهد آن را پرداخت خواهیم کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه یادآور شد: شیوه پرداخت این غرامت نیز به دستور دولت بستگی دارد که مستقیم باشد، یا به صورت تسهیلات و...

به گفته این مسئول سیل و آبگرفتگی‌های اخیر خساراتی را به زیرساخت‌های استان از جمله راه روستایی، آب شرب، برق، تاسیسات شهری و ... وارد کرده است.

باباجانی تصریح کرد: در حوزه راه روستایی در شهرستان‌های گیلانغرب، کرمانشاه، قصرشیرین، اسلام‌آباد غرب و اورامانات خسارت‌هایی وارد شده که تعداد دقیق روستاها مشخص نیست.

وی هم‌چنین از آسیب به تاسیسات آب شرب چند روستا خبر داد و عنوان کرد: این روستاها در اسلام‌آبادغرب، جوانرود و گیلانغرب قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: اکنون آبرسانی سیار برای این روستاها انجام می‌شود و مشکلی برای تامین آب مردم وجود ندارد.

باباجانی تصریح کرد: به تاسیسات برق چند روستا در کرمانشاه، قصرشیرین و گیلانغرب نیز آسیب وارد شده است.

وی با بین این‌که کشاورزی و باغداری استان نیز در جریان بارش‌های شدید اخیر دچار خسارت شده اند، تاکید کرد: این خسارت نیز عمدتا در بخش‌های جنوبی، غربی و شمال شرق استان بوده است.

به گفته این مسئول، چون شدت بارش‌ها در نواحی غربی و جنوبی استان بیشتر بوده، میزان خسارت در این نقاط نیز بیشتر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه هم‌چنین از فوت یک نفر به دلیل وقوع سیل در شهرستان اسلام‌آبادغرب خبر داد و تاکید کرد: این فرد از خانواده عشایر ساکن حوالی گهواره بوده که دو نفر دیگر از آنها نیز به دلیل صاعقه زخمی شدند و در بیمارستان به سر می‌برند. باباجانی یادآور شد: هر سه نفر مرد بودند. وی ادامه داد: البته سانحه‌ای هم برای نیروهای شرکت توزیع برق کرمانشاه رخ داد که در جریان آن یک نفر کشته و دو نفر زخمی شدند که این حادثه به سیلاب ربطی نداشته و مربوط به کار فنی برق بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اظهار کرد: بارش‌های شدید اخیر تقریبا در تمام شهرها و روستاهای استان آبگرفتگی معابر را در پی داشت که در مناطق غربی و مرکز و جنوب استان شدیدتر بود.

باباجانی با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر این‌که پاییز پربارانی خواهیم داشت، تاکید کرد: اگرچه بارش‌ها برای رفع کم‌آبی‌های دو دهه اخیر مفید است، اما باید تلاش کنیم خسارات ناشی از آن به حداقل برسد.

 

ایسنا

    نظرات