مسکن اولی‌ها از وام ۸۰ میلیونی استقبال نکردند

مسکن اولی‌ها از وام ۸۰ میلیونی استقبال نکردند

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی درباره استقبال مسکن اولی‌ها از وام ۸۰ میلیون تومانی خرید خانه گفت: آمار بانک مسکن خوب اما از سقف انتظاری وزارت راه بسیار پائین تر است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، حامد مظاهریان با بیان اینکه برنامه های مشترک دو وزارتخانه از جمله تعیین آیتم‌های عملیاتی، سرمایه گذاری، تعیین گروه های هدف و نظام مدیریتی مشخص شده است، گفت: با توجه به اینکه گستره اصلی مخاطب مسکن اجتماعی، افراد کم بضاعت هستند که آورده مناسب ندارند و دولت باید اعتبار مناسبی را اختصاص دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: وزارت راه و شهرسازی با مشکل تامین مالی روبرو است که دو وزارتخانه راه و شهر سازی و تعاون، کارو رفاه اجتماعی به توافق رسیدند تا از منابع داخلی خودشان در مقیاس کوچکتر برای یکسال اینده این طرح را جلو ببرند.

وی تصریح کرد: زمین و شناسایی افراد در دو وزارتخانه صورت گرفته که امید است تا یکسال اینده با کاهش مشکلات اعتبارات، ردیف بودجه مشخص شود تا ساخت مسکن اجتماعی رونق گیرد.

مظاهریان اظهار داشت: قیمت واقعی مسکن به سال ۸۹ رسیده است وبه دلیل کاهش سود اوری سرمایه گذاران از بازار مسکن خارج می شوند. بر این اساس باید قدرت خرید مردم را افزایش دهیم زیرا افزایش متقاضیان باعث ورود سرمایه گذاران و در انتها خروج مسکن از رکود خواهد شد.

وی ادامه داد : برای خروج از رکود، صندوق پس انداز مسکن یکم را ایجاد کردیم که با توجه به جمعیت در استانها توضیح شد و در تهران ۸۰ میلیون تومان و سایر استانها ۶۰-۴۰ میلیون تومان است و با توجه به توانمندی بانک ها، وزارت راه پیشنهاد افزایش تسهیلات را ارایه داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: کاهش پروانه های ساختمانی از جمله مشکلات اساسی در این بخش است که باید با راهکارهای مناسبی تقویت شود. بر این اساس اگر طرف‌های تقاضا را تقویت کنیم سرمایه‌گذاران وارد بازار می شوند و تولید مسکن افزایش می یابد.

مظاهریان تصریح کرد: بنا بر نظر اقتصاددانان، دولت باید طرح افزایش قدرت خرید متقاضی را دنبال کند و قدرت خرید مسکن را در دستور کار نهادهای مختلف قرار دهد.

وی درباره ثبت نام افراد برای دریافت وام ۸۰ میلیون تومانی گفت: آمار بانک مسکن خوب اما از سقف انتظاری وزارت راه بسیار پائین تر است، زیرا مردم باید فرصتی برای خروج سرمایه و ورود به بازار مسکن را داشته باشند.

 

مهر

    نظرات