باید از هم افزایی تمامی طرح‌های تاثیر‌گذار برای احیای دریاچه ارومیه استفاده کنیم

باید از هم افزایی تمامی طرح‌های تاثیر‌گذار برای احیای دریاچه ارومیه استفاده کنیم

http://www.bananews.ir/نماینده مجری طرح احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: دریاچه ارومیه برای احیای اکولوژیک به ۱۵ میلیارد مترمکعب آب نیاز دارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir هادی بهادری در جلسه‌ای که به منظور ارائه راهکار برای جلوگیری از تبخیر آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در ستاد احیای دریاچه ارومیه ترتیب یافته بود، افزود: باید از هم افزایی تمامی طرح‌ها و راهکارهای موجود تاثیر‌گذار برای جبران این آب و احیای دریاچه ارومیه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با تبخیر اتفاق می‌افتد، موافقت با طرح‌ها و راهکارهای اثرگذار حوزه‌های مختلف برای احیای دریاچه ارومیه را از سیاست‌های کلان ستاد احیای دریاچه ارومیه دانست تا با پرداخت به موضوع تبخیر در حوضه آبریز این دریاچه، بابی جدید در علوم مهندسی آب باز شود.

وی تصریح کرد: از ۱۷ میلیارد مترمکعبی آب بارندگی سالانه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، ۶۷ درصد تبخیر می‌شود که این میزان یعنی ۲٫۵ برابر مصرف آب در بخش کشاوزی این حوزه است.

در این جلسه با حضور نماینده مجری طرح احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی، مسئول کارگروه نظارت و پایش دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه و برخی از اساتید دانشگاهی و محققان حوضه آب کشور، تعدادی از راهکارهای پیشنهادی در مورد جلوگیری از تبخیر آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه مطرح شد و پس از بررسی و طرح نظرات، مقرر شد این راهکارها برای تصمیم گیری به ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه انتقال داده شوند.

 

ایسنا

    نظرات