آخرین خبرها از اراضی واگذار شده به دانشگاه آزاد به درخواست رییس کل

آخرین خبرها از اراضی واگذار شده به دانشگاه آزاد به درخواست رییس کل

http://www.bananews.ir/رییس سازمان امور اراضی از شناسایی ۳۵۰ مورد پرونده زمین‌خواری و ساخت‌وساز غیرقانونی در گردنه حیران خبر داد و گفت: اراضی واگذار شده به دانشگاه آزاد براساس درخواست رییس این دانشگاه، در حال بررسی است و در مواردی که اجرای طرح صورت نگرفته باشد، زمین واگذار شده باز پس گرفته می‌شود و مواردی که طرح اجرا شده باشد، ادامه‌ انتقال صورت می‌گیرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir قباد افشار درحاشیه کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری اظهار کرد: پرونده زمین‌خواری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در گردنه حیران در دستور بررسی است و تاکنون ۳۵۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در این منطقه شناسایی و ۱۰۰ مورد آن تاکنون به دادگاه معرفی شده که ۲۵ مورد صدور حکم صورت گرفته و قلع و قمع شده است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و برخورد با زمین‌خواری طی دو سال گذشته به ۶۰ درصد افزایش یافته است در حالی که این وظیفه در دولت گذشته انجام نمی‌شد و هیچ برخوردی با زمین‌خواران صورت نمی‌گرفت، افزود: طی نیمه نخست امسال ۱۱ هزار مورد تخلف در حوزه زمین از جمله زمین‌خواری شناسایی و ثبت و مورد پیگیری قرار گرفته است در حالی که طی سال گذشته ۱۵ هزار مورد شناسایی و طی سال ۱۳۹۲، ۱۰ هزار مورد شناسایی داشته‌ایم.

رییس سازمان امور اراضی ادامه داد: تا قبل از سال ۱۳۹۲ تنها حدود ۳۰ درصد از تخلفات در حوزه زمین و زمین‌خواری شناسایی و به دادگاه معرفی می‌شد و تقریبا برخورد با زمین‌خواران و زمین‌خواری در دو سال گذشته متوقف شده بود، در حالی که طی دو سال گذشته با انجام اقدامات مختلف از جمله گشت‌های حفاظت از اراضی میزان شناسایی تخلفات در اراضی و پرونده‌های زمین‌خواری به ۶۰ درصد افزایش یافته است.

افشار گفت: پرونده‌هایی مانند پدیده شاندیز، پردیس‌وان، موج‌های خروشان، فراحت و فراقت و غیره از جمله مهم‌ترین پرونده‌های مرتبط با زمین‌خواری و تخلفات در اراضی بوده که در این دولت مورد شناسایی، پیگیری و برخورد قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: تخلفات و ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در طالقان مورد ارزیابی قرار گرفته و در حال بررسی است و هر مسوولی در این شهرستان تخلفی در زمینه‌ اعطای مجوزهای غیرقانونی به متخلفان انجام داده باشد، به دادگاه معرفی می‌شود.

معرفی ۲۰۰ شهردار و مسوول اجرایی متخلف به دادگاه

رییس سازمان امور اراضی با بیان این‌که شهردار لواسان و آبسرد دماوند به دادگاه معرفی شده‌اند، تصریح کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ مسوول اجرایی از جمله شهردار، دهیار و غیره که به متخلفان و زمین‌خواران با دادن مجوزهای غیرقانونی کمک کرده‌اند به دادگاه معرفی شده‌اند و از این به بعد نیز با هیچکس در این زمینه تعارف نداریم و در برخورد با پرونده‌های زمین‌خواری کوتاه نمی‌آییم.

افشار با اشاره به این‌که پرونده‌های تخلف در اراضی و زمین‌خواری که پس از سال ۱۳۸۵ تاکنون رخ داده‌اند به دادگاه معرفی شده‌اند، گفت: سازمان امور اراضی در دوره‌های گذشته اقدامات قابل توجهی در برخورد با پرونده‌های تخلف در اراضی و زمین‌خواری نداشته است اما درحال حاضر ۳۰۰ گروه گشت حفاظتی در سازمان امور اراضی تشکیل شده و همچنان در حال شناسایی و برخورد با متخلفان زمین است. همچنین نظام کاداستر در حال پیاده‌سازی است و تاکنون ۴٫۵ میلیون هکتار از اراضی کشور مورد عکسبرداری هوایی برای این طرح قرار گرفتند و تا پایان سال آینده ۱۵ میلیون هکتار اراضی موجود در کشور در قالب طرح کاداستر قرار خواهند گرفت.

زمین‌خواری در قشم در حال بررسی است

افشار گفت: پرونده زمین‌های جزیره قشم در حال بررسی است و نقشه زمین‌های ملی و دولتی در حال تدوین است تا بتوانیم گزارش جامعی از وضعیت آنها بنا به دستور معاون رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی تهیه کنیم.

رییس سازمان امور اراضی گفت: همه اراضی واگذار شده از ابتدای انقلاب تاکنون مورد بررسی و نظارت قرار گرفتند و هر مجری طرح تعریف شده در زمین واگذار شده را اجرا نکرده باشد زمین واگذار شده از او باز پس گرفته خواهد شد.

 

ایسنا

    نظرات