پروژه مسکن بازنشسته‌ها اواخر ۹۵ کلید می‌خورد

پروژه مسکن بازنشسته‌ها اواخر ۹۵ کلید می‌خورد

http://www.bananews.ir/وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت مسکن اجتماعی گفت:طرح مسکن اجتماعی برای بازنشستگان فاقد مسکن در کشور از اواخر سال ۹۵ عملیاتی خواهد شد. منتظر اعتبار یارانه‌ها هستیم تا از طریق آن وام ارزان قیمت بدهیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، علی ربیعی درباره آخرین وضعیت مسکن اجتماعی گفت: تفاهم نامه همکاری وزارت راه و وزارت کار به امضا رسید. اینکه زمین هایی را در غیر از شهرهای بزرگ در اختیار مسکن اجتماعی گذاشته شود به نتیجه رسیده ایم. تعیین گروه های هدف در کمیته امداد و بهزیستی بر عهده وزارت کار است.

وی با بیان اینکه شناسایی گروه های هدف در قالب تعاونی‌های مسکن هم بر عهده وزارت کار است اظهار داشت: خدمات فنی و در اختیار گذاشتن زمین بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

ربیعی خاطر نشان کرد: هر چند می توانستیم با همین وام‌های موجود مسکن اجتماعی را تامین اعتبار کنیم ولی هدف ما این بود که وام ارزان قیمت بدهیم و در حال حاضر منتظر منابعی از طرح هدفمندی یارانه‌ها هستیم که بتوانیم وام ارزان قیمت ارائه دهیم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: قصد داریم پولی را از صندوق تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی در بانک مسکن ذخیره کنیم. بازنشستگان برای مسکن اجتماعی در اولویت هستند.

وی افزود: در مورد گروه های هدف بهزیستی تفاهم نامه را به گونه ای دیگر پیش بردیم. در حال حاضر ۳۰ هزار مسکن اجتماعی برای بهزیستی در حال ساخت داریم. مسکن اجتماعی در این بخش حمایتی به خوبی جلو می رود. هزینه های بخش بهزیستی از بخش هایی مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و خیرین تامین شده است به گونه ای که برای هر واحد بنیاد مستضعفان ۱۵ میلیون تومان، بنیاد مسکن ۲ میلیون تومان و خیرین هم کمک کردند و به هر حال کار در حال انجام است.

ربیعی درباره مسکن اجتماعی بازنشستگان و کارگران گفت: طرح مسکن اجتماعی برای بازنشستگان فاقد مسکن در کشور از اواخر سال ۹۵ عملیاتی خواهد شد. بررسی این طرح به اتمام رسیده است و در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه همکاری می‌کنند، در تلاش هستیم سازوکاری طراحی کنیم که یارانه سود تسهیلات به متقاضیان این طرح اعطا شود. خانه‌دار کردن این گروه عظیم از جمعیت کشور با جدیت دنبال می‌شود.

 

تسنیم

    نظرات