توسعه مسکن در شهرهای کم جمعیت برای جلوگیری از سوداگری در دستور کار قرار گرفته است

توسعه مسکن در شهرهای کم جمعیت برای جلوگیری از سوداگری در دستور کار قرار گرفته است

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت : رشد قیمت مسکن از نرخ تورم کمتر شده و راهبرد این وزارتخانه برای جلوگیری از سوداگری ، توسعه مسکن در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، عباس آخوندی در حاشیه هفدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی تصریح کرد: چنانچه ساخت مسکن در شهرهای کم جمعیت توسعه یابد و به شبکه حمل و نقل ریلی در کلانشهرها متصل شود، دیگر سوداگری در بخش مسکن شهرهای بزرگ تحقق نخواهد یافت.

وی اظهار داشت: زمین بخش زیادی از قیمت مسکن را تحت پوشش قرار می دهد و چنانچه تقاضا به سمت شهرهای کم جمعیت سوق یابد، مشکلات مسکن و سوداگری در این بخش کمتر می شود.

آخوندی افزود: توسعه مسکن به سوی شهرهای بزرگ و تهران پیامد افزایش سوداگری و قیمت مسکن را به دنبال خواهد داشت .

وزیر راه و شهرسازی ، مصوبه شورای اقتصاد درخصوص نوسازی ناوگان ریلی و جاده ای را یادآور شد و افزود: نوسازی ناوگان ریلی و جاده ای کشور در دستور کار قرار گرفته و وزارت راه وشهرسازی درصدد است علاوه بر افزایش سرمایه گذاری در این بخش، سهم حمل و نقل ریلی در جابه جایی بار و مسافر را ارتقا بخشد.

آخوندی یادآور شد: راه آهن جمهوری اسلامی با تضمین هرگونه سرمایه گذاری درصدد است از حضور بخش خصوصی در توسعه حمل ونقل ریلی حمایت لازم را به عمل آورد .

وزیر راه وشهرسازی ، یکی از راهکارهای بنیادین برای تسهیل تردد مردم استفاده از حمل و نقل ریلی عمومی در شهرها و حومه آن است تا امکان سهولت رفت و آمد شهروندان را فراهم کند و به این ترتیب صرفه جویی های مصرف انرژی را در کشورمان افزایش دهیم.

پور سیدآقایی معاون وزیر راه وشهرسازی پیش از این گفته بود ، براساس برنامه های چهارم و پنجم توسعه سهم بخش ریلی از کل جابجایی بار کشور ۳۰ درصد پیش بینی شده بود در حالیکه این رقم اکنون ۱۱ درصد است و بخاطر بکارگیری سیاست های نادرست در دوره ۹۲- ۱۳۸۵ این رقم به ۱۰٫۵ درصد تنزل یافت.

هفدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی و دهمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت ریلی کشور با حضور متخصصان و شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل ریلی روز شنبه (۲۳ آبان ) در مرکز همایشهای رازی آغاز بکار کرد و فردا (یکشنبه ) ۲۴ آبان ماه نیز ادامه دارد.

 

ایرنا

    نظرات