مهلت ثبت‌نام در انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز تمدید نمی‌شود

مهلت ثبت‌نام در انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز تمدید نمی‌شود

http://www.bananews.ir/مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه آخرین مهلت تکمیل اطلاعات داوطلبین انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز تا پایان آبان ماه است و این زمان به‌هیچ وجه قابل تمدید نیست، تاکید کرد که ثبت‌ نام برای انتخاب واحدهای خدماتی و صنعتی سبز صرفاً از طریق سایت این سازمان بدون اخذ وجه انجام می‌گیرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، حمید جلالوندی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته استقبال متقاضیان برای انتخاب واحدهای خدماتی و صنعتی سبز ۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود: در مجموع ۴۵۵ واحد تاکنون در سامانه ثبت نام انتخاب واحد‌های خدماتی و صنعتی سبز سازمان حفاظت محیط زیست ثبت نام کردند که این رقم در سال گذشته ۳۰۲ واحد بوده است.

جلالوندی تصریح کرد: بر اساس اخبار و اطلاعات واصله برخی از شرکت‌ها در تماس با شرکت‌های غیر مجاز و خارج از فرآیند سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به ثبت نام و دریافت وجه به منظور برگزاری همایش‌های ملی محیط زیست و تقدیر از صنایع برتر به صورت موازی اقدام کردند.

وی با تاکید بر اینکه ثبت نام صرفاً از طریق سایت سازمان حفاظت محیط زیست بدون پرداخت وجه صورت می‌گیرد، به واحدهای خدماتی و صنعتی توصیه کرد: صرفا از طریق سامانه ثبت نام سازمان حفاظت محیط زیست به نشانی WWW.ISG.doe.ir اقدام کنند و در صورت وقوع مشاهده هر گونه تخلف به سامانه پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست۱۵۴۰ اطلاع دهند.

به گفته جلالوندی، برگزاری این همایش‌ها خارج از فرآیند‌های سازمان حفاظت محیط زیست مورد تایید نیست.

صدور گواهی بین المللی برای صنایع و واحد های خدماتی سبز

جلالوندی خاطرنشان کرد: بر اساس اقدامات انجام شده گواهی صنایع سبز از طریق سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل (یونیدو) و سازمان بین‌المللی روابط فنی و اقتصادی و تجاری آلمان مورد ارزیابی و گواهی صادر می‌شود و دارای اعتبار بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه معیارهای انتخاب واحدهای سبز نسبت به سال گذشته تخصصی‌تر شده است، اظهار کرد: امسال گروه‌های صنعتی در هشت بخش تخصصی و هفت گروه خدماتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و از هر گروه تعدادی از واحد‌ها که حداقل امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ را دریافت کنند، در این رقابت انتخاب می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، جلالوندی افزود: شاخص و معیار محصول سبز و ایفای مسئولیت اجتماعی در قبال محیط زیست و اشاعه فرهنگ زیست محیطی به شاخص‌های سال گذشته اضافه شده است.

 

ایسنا

    نظرات