باید از پدیده امضا فروشی به‌صورت جدی خودداری شود

باید از پدیده امضا فروشی به‌صورت جدی خودداری شود

http://www.bananews.ir/رییس ستاد انتخابات نظام مهندسی کشور گفت: باید از پدیده امضاء فروشی به صورت جدی خودداری شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir شیبانی اصل در مراسم تودیع و معارفه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، افزود: اصلاح ساختار در این خصوص شروع و ایجاد فضای مناسب برای مهندسان به منظور ارائه خدمات پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فضای رقابتی یکی از موارد مورد تاکید ماست، ادامه داد: این امر سبب می شود تا رقابت در کیفیت و افزایش اخلاق حرفه ای به وجود آید.

شیبانی تاکید کرد: منظور از رقابت کاهش قیمت ها نیست بلکه هدف آن ارائه بالاترین کیفیت و افزایش اخلاق حرفه ای است.

وی اظهار کرد: این امر نیز نباید موجب افزایش هزینه های مهندسی شود اما در مقابل باید حق الزحمه پرداخت شده مهندسان در قبال خدماتی که ارائه می دهند، در شانشان باشد.

رییس ستاد انتخابات نظام مهندسی کشور با اشاره تعارض منافع توضیح داد: وزیر راه و شهرسازی منع تعارض منافع را خواستار شد و این یک اقدام بسیار شجاعانه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید اخلاق حرفه ای به حد اعلای خود برسد، تصریح کرد: هیچ تردید و نیازی نیست که چالش های ایجاد شده در خصوص اخلاق حرفه ای را بپوشانیم، اقدامات ناپسند و غیرقابل قبولی در حوزه اخلاق حرفه ای اتفاق می افتد که باید اصلاح شود.

شیبانی در ادامه با بیان اینکه نظام مهندسی ساختمان سازمانی حرفه ای است، گفت: برخی از افراد فکر می کنند که این سازمان، صنفی است اما اینگونه نیست.

به گفته وی اصل وظیفه سازمان ارتقای جایگاه مهندسی است.

رییس ستاد انتخابات نظام مهندسی کشور با اشاره به اینکه نظام مهندسی ساختمان دو بال دارد، توضیح داد: احترام به حقوق شهروندان یکی از این بال ها است و تامین خانه هایی امن، بهداشتی و اقتصادی وظیفه ماست.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما حق دارند تا در ساختمان های ایمن،بهداشتی و با بهترین کیفیت زندگی کنند.

 

ایسنا

    نظرات