لزوم اعمال ابلاغیه زیست‌محیطی رهبر معظم انقلاب در برنامه و بودجه سال ۹۵ شهرداری‌های کشور

لزوم اعمال ابلاغیه زیست‌محیطی رهبر معظم انقلاب در برنامه و بودجه سال ۹۵ شهرداری‌های کشور

http://www.bananews.ir/نماینده شهرداران کشورمان بر لزوم اعمال سیاست‌های کلی محیط زیست، ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در برنامه و بودجه سال ۹۵ شهرداری‌های کشور تاکید کرد و گفت: دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوعات زیست‌محیطی پیش‌تر نیز در بیانات ایشان آمده بود؛ اما مواردی که دیروز از سوی معظم له ابلاغ شد، این دغدغه‌ها را به صورت الزام‌آور و جزئی‌ بارز کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir صادق نجفی در جمع کارشناسان برنامه‌ریزی شهرداری تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست، مدیریت هماهنگ و نظام‌مند منابع حیاتی، جرم‌انگاری تخریب محیط زیست، تهیه اطلس زیست‌بوم کشور، تقویت دیپلماسی محیط زیست، گسترش اقتصاد سبز و نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیست محیطی از جمله محورهای ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

نجفی ادامه داد: با نگاه دقیقی به این محورها، می‌توان به جرات گفت تحقق هر یک از مفاد ابلاغی، حلال مشکلاتی است که امروز شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلف با آن‌ها دست به گریبان هستند.

وی با اشاره به پیوستگی موضوعات زیست‌محیطی در کلان‌شهرهای کشور اظهار کرد: برای رسیدن به شاخص‌های ایده‌آل این حوزه، نیازمند برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستیم. برنامه‌هایی که از سویی مستلزم توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و انتقال واحدهای صنعتی به خارج از شهرها، و از سوی دیگر، نیازمند اصلاح برخی رفتارهای شهروندی است.

نماینده شهرداران کشورمان با بیان این‌که تمام این موارد، در محتوای ۱۵ ماده‌ای ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب برجسته و نمایان است، تصریح کرد: با توجه به این‌که امروز، نوعی ناهماهنگی در هر دو حوزه قانون‌گذاری و اجرا در شهرهای کشور به چشم می‌خورد، تمرکز و بومه‌سازی این ۱۵ ماده در برنامه و بودجه سال ۹۵ هر یک از شهرداری‌های کشور، در هماهنگ‌سازی برنامه‌های اجرایی و دستیابی به راهکارهای واحد، موثر خواهد بود.

نجفی تاکید کرد: معتقدم آن‌چه دیروز از سوی معظم‌له ابلاغ شد، سند ایده‌آل و الزام‌آور برنامه‌های توسعه شهری بوده و دستگاه‌های مختلف اجرایی را در مسیر همدلی و هم‌افزایی مصمم‌تر خواهد کرد.

 

ایسنا

    نظرات