قیمت خانه‌های کلنگی تهران + جدول

قیمت خانه‌های کلنگی تهران + جدول

http://www.bananews.ir/قیمت خانه‌های کلنگی در تهران، بسته به منطقه، موقعیت و وضعیت آنها بین حدود هر متر مربع یک میلیون تا حدود ۱۰ میلیون تومان است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، در یک بررسی از ۴ هزار و ۳۳ خانه کلنگی شهر تهران که در سامانه اطلاعات بازار املاک برای فروش گذاشته شده‌اند ۲۱ مورد در نقاط مختلف انتخاب شدند که کمترین قیمت در بین آنها مربوط به خانه‌ای ۵۰ متری در محله جوادیه با متری یک میلیون تومان و بیشترین آن مربوط به خانه‌ای ۱۶۰ متری در شهرک نفت با متری ۹ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان است.

{jathumbnail off}

http://www.bananews.ir/

بررسی‌ها نشان می‌دهد که معیارهای خرید و فروش خانه کلنگی را می توان در چند فاکتور ارزیابی کرد، یکی شرایط قدر‌السهم و تراکم آن، به این معنی که به عنوان مثال یک زمین ۲۰۰ متری با یک طبقه ساختمان، قدر السهم تراکم ۲۰۰ متری دارد اما همان زمین ۲۰۰ متری با ۴ طبقه ساختمان، به هر طبقه ۵۰ متر از زمین تعلق می گیرد و به عبارت دیگر، "عرصه" همان زمین و "اعیان" ساختمان است.

نکته دیگر ابعاد زمین است به عنوان مثال زمین ۲۰۰ متر مربعی با ابعاد ۱۰*۲۰متر بهتر از ابعاد ۸*۲۵ متر است زیرا عرض بیشتر زمین مرغوبیت بهتری دارد و امکان ساخت پارکینگ بیشتری را در اختیار سازنده می‌گذارد.

نکته دیگری که در خرید ملک کلنگی باید در نظر گرفت شمالی یا جنوبی بودن است، چنانچه ملک شمالی باشد، باید ۶ درصد مساحت موجود زمین را در هنگام ساخت به عنوان نورگیر اختصاص دهد. مثلا در همان زمین ۲۰۰ متر مربعی چنانچه شمالی باشد در زمان ساخت ۱۲ متر مربع باید نورگیر داشته باشد. یعنی اینکه در هر طبقه ۱۲ متر مربع متراژ مفید کمتری نسبت به زمین جنوبی(یعنی ملکی که در جنوب خیابان یا گذر واقع است) وجود دارد.

    نظرات