مبلغ یارانه‌ها از بودجه عمرانی کشور بیشتر است

مبلغ یارانه‌ها از بودجه عمرانی کشور بیشتر است

http://www.bananews.ir/دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به اینکه دولت در انتشار اوراق خزانه اسلامی باید دیرکرد پرداخت مطالبات پیمانکاران را هم محاسبه کند، گفت: رقم پرداخت یارانه از مبلغ اعتبارات عمرانی کشور بیشتر است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir علی آزاد با اشاره به اینکه اسناد خزانه اسلامی قدرت خرید پیمانکاران را کاهش می دهد، گفت: دولت باید دیرکرد پرداخت مطالبات را به پیمانکاران بدهد و در این صورت است که پیمانکاران اوراق خزانه اسلامی را می پذیرند.

وی با بیان اینکه قبول داریم که خزانه کشور امروز وضع مطلوبی ندارد و کشور از نظر اقتصادی در شرایط مناسبی نیست، افزود: امروزه اقتصاد ما به دلیل کاهش قیمت نفت درگیر است و الان صادرات و قیمت نفت به یک سوم کاهش یافته و کشور به یک هشتم درآمد قبلی رسیده است.

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اعلام اینکه وقتی پروژه عمرانی در کشور درگیر رکود باشد، کارخانه ها هم راکد می شوند و درآمدهای مالیاتی دولت هم کاهش پیدا می کند، اظهار داشت: در این شرایطی که بودجه عمرانی کشور ۳۰ هزار میلیارد تومان است. ما ۴۰ هزار میلیارد تومان یارانه می دهیم که این بزرگترین آفت کشور است، زیرا تفکر این بود که این یارانه ها به نیازمندان برسد اما به دلیل مسایل سیاسی می‌بینیم که یارانه به همه اقشار داده می شود که این لطمه زیادی یه کشور، اقتصاد و اشتغال می زند.

آزاد با تاکید بر اینکه در حال حاضر پیمانکاران حدود ۵ هزار میلیارد تومان از وزارت راه و شهرسازی طلب دارند، گفت: از اول سال تاکنون یکهزار میلیارد تومان به شرکت‌ها پرداخت شده اما هنوز بدهی‌های قبلی باقی مانده است.

 

مهر

    نظرات