پیگیری افزایش ۵ میلیون تومانی وام پروژه‌های مسکن مهر در آذربایجان شرقی

پیگیری افزایش ۵ میلیون تومانی وام پروژه‌های مسکن مهر در آذربایجان شرقی

http://www.bananews.ir/سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از پیگیری افزایش ۵ میلیون تومانی وام پروژه‌های مسکن مهر خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمهدی اسحقی‌نژاد علت صدور بخشنامه‌های تعیین تکلیف و نهایتا خرید واحدهای مسکن مهر توسط راه و شهرسازی را اهتمام وزارت راه و شهرسازی برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر دانست و ادامه داد: اگر در صورتی که درآمدهای پیش‌بینی شده سالیانه تحقق یابد سازمان ملی زمین و مسکن مجوز خرید و تعیین و تکلیف مساکن مهر را می‌دهد.

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان استفاده از ظرفیت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را عاملی مؤثر جهت رفع مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر برشمرد و اضافه کرد: مسائل و مشکلات واحدهای مسکن مهر انجمن صنفی کارگران شهرستان اهر تنها زمانی قابل حل خواهد بود که یک هیئت مدیره متعهد و متحد انتخاب شود.

وی بابیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سطح استان قابل معرفی برای افزایش وام خواهند بود، بیان کرد: این طرح تنها برای پروژه‌های مسکن مهر که فروش اقساطی نشده‌اند شامل می‌شود.

اسحقی‌نژاد از افزایش ۵ میلیون تومانی وام پروژه‌های مسکن مهر در استان خبر داد و گفت: تعداد واحدهای خود مالک مسکن مهر در شهرستان اهر به مراتب بیشتر از بقیه بوده که در صورت معرفی وام‌های ۲۵ میلیونی به ۳۰ میلیون افزایش پیدا می‌کند و همچنین این طرح در تمامی شهرستان‌های استان قابل اجرا خواهد بود.

سرپرست مدیریت مسکن راه و ساختمان افزود: با ابلاغ وزیر راه و شهرسازی یارانه‌ای در کنار مسکن مهر برای پروژه‌ها اختصاص می‌یابد و در سال جاری رقم یارانه مسکن و ساختمان استان جهت کمک به پروژه‌های مسکن مهر به طور کامل تحقق نیافته است و مکاتبات لازم با وزارتخانه در جهت تحقق اختصاص یارانه‌ها انجام شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه برای آسفالت سایت‌ واحدهای مسکن مهر استان قیر قرضی تخصیص داده شده است، بیان داشت: قیر قرضی بر اساس مختصات دقیق سایت و میزان آسفالت مصرفی و قیر مورد نیاز, تخصیص داده می‌شود.

اسحقی‌نژاد گفت: قبلا برای برخی از تعاونی‌های شهرستان اهر در قالب یارانه‌های مسکن رقمی معادل ۳ میلیون ریال به ازای هر واحد جهت تکمیل عملیات محوطه سازی تخصیص داده شده است و مکاتبات لازم برای اختصاص اعتبار مجدد در حال انجام است.

وی در پایان تاکید کرد که اتمام پروژه‌های مسکن مهر در سایه همدلی تمام مسئولین شهرستانی و سازندگان و تعاونی‌ها و همت عالی متقاضیان محترم امکان پذیر است و در شهرستان اهر این پتانسیل وجود دارد.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات