آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در بدترین زمان ممکن انجام شد

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در بدترین زمان ممکن انجام شد

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در بدترین زمان اجرایی شد، گفت: با این کار مشکلی از حمل و نقل هوایی مسافری کشور حل نشده و این قبیل تصمیم‌گیری‌های یک‌طرفه مناسب حال مردم نیست.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ علیرضا خسروی اظهار داشت: با دوستان سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با وضعیت حمل و نقل هوایی صحبت کرده بودیم و قرار بود ابتدا شناورسازی قیمت بلیت هواپیما انجام شود و پس از آسیب‌شناسی در یک زمان مناسب آزادسازی قیمت‌ها اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه باید چالش‌های شناورسازی بلیت هواپیما مورد بررسی قرار می‌گرفت، تصریح کرد: در حالیکه چالش‌های شناورسازی نرخ بلیت هواپیما همچنان پابرجاست سازمان هواپیمایی اقدام به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما کرده است. این مسئله مشکلی را از حمل و نقل هوایی کشور حل نمی‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته با آزادسازی قیمت‌ها بلیت یک‌سری از مسیرهای پروازی بی‌رویه گران می‌شود.

خسروی با بیان اینکه یکی از مشکلات این بخش عدم فروش بلیت اینترنتی توسط ایرلاین‌های کشور است، گفت: بجز ۳ ایرلاین بقیه شرکت‌های هواپیمایی نمی‌توانند بلیت های خود را به صورت اینترنتی به فروش برسانند، این شرکت‌ها بلیت های خود را به صورت چارتر در اختیار یک‌سری شرکت‌های زیرپله‌ای قرار می‌دهند و آنها در زمان‌های خاص این بلیت های چارتری را گران‌تر می‌فروشند.

وی افزود: تا زمانی که سیستم جامع فروش اینترنتی بلیت را نداشته باشیم یا اینکه سازمان هواپیمایی کشوری یک نظارت قوی و شدید روی ایرلاین‌ها نداشته باشد، به هیچ عنوان نمی‌توانیم مشکلات بخش حمل و نقل هوایی مسافری کشور از جمله تاخیرات پروازی و خدمات نازل پروازی را حل کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به اظهارات یکی از مدیران سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر اینکه آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در بهترین زمان اجرا شد، گفت: آزادسازی در زمان مناسبی اجرایی نشد چرا که لازمه این کار یعنی تناسب عرضه و تقاضا در کشور هنوز فراهم نشده است.

خسروی تاکید کرد: حمل و نقل هوایی کشور با آزادسازی قیمت‌ها نظم نمی‌گیرد. حال که این کار را انجام داده‌اند باید از آنها پرسید آیا شرکت‌های هواپیمایی خسارات تاخیرات ناشی از پروازها را پرداخت می‌کنند؟

وی اظهار کرد: بعید می‌دانم از این به بعد هم شرکت‌های هواپیمایی داخلی بخواهند تاخیرات پروازی را پرداخت کنند. اصولا تصمیم‌گیری‌های یک‌طرفه مانند آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مناسب حال مردم نیست.

 

تسنیم

    نظرات