بلاتکلیفی گود لاله‌زار!

بلاتکلیفی گود لاله‌زار!

http://www.bananews.ir/رییس کمیته عمران شورای شهر تهران درخصوص بلاتکلیفی گود رها شده خیابان لاله‌زار هشدار داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ اقبال شاکری درخصوص سرانجام گود لاله‌زار که به صورت نیمه رها شده است، گفت: دادگاه این پرونده در حال جریان است اما متاسفانه روند خوبی ندارد.

وی با بیان اینکه دادگاه حکم بر تخریب ساختمان داده است، گفت: با این حال در حکم اولیه تکلیف کسبه و شهرداری مشخص نشده است و در حال مکاتبه هستیم که حکم دقیق‌تر صادر شود تا حقوق مالکان و کسبه نیز در نظر گرفته شود.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه دادگاه می‌بایست مالک را محکوم به پرداخت کلیه خسارت به کسبه تا زمان ساخت واحدهای جدید می‌کرد، گفت: مالک همچنین باید نسبت به تخریب باقیمانده ساختمان مذکور اقدام کند اگر این مهم محقق نشد، شهرداری باید براساس بند ۱۴ ماده ۵۵ شهرداری‌ها وارد عمل شده و به هزینه مالک باقیمانده این ساختمان در حال فرو ریختن را تخریب کند.

شاکری با بیان اینکه دادگاه باید حکمی درخصوص فرار از مسوولیت مالک نیز صادر کند، گفت: مالک در هنگام ریختن ساختمان حضور نداشت و همچنین مسوولیتی در قبال جان و مال کسبه‌ای که ساختمانشان به دلیل گودبرداری غیراصولی ملک این فرد فرو ریخته است، ندارد.

وی افزود: تشریفات دادگاه طولانی است و انصافا نیز شهرداری تهران در راستای مقاوم‌سازی گود و اطراف آن اقدامات خوبی داشته است اما باید سیر رسیدگی به این پرونده سریع‌تر شود تا مالکان و شهرداری تهران به حقوق خود برسند.

 

ایسنا

    نظرات