ضمانت وام ۱۰ میلیونی کارگران توسط کارفرمایان تنها در حد پیشنهاد است

ضمانت وام ۱۰ میلیونی کارگران توسط کارفرمایان تنها در حد پیشنهاد است

http://www.bananews.ir/نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با بیان اینکه شرط کارفرمایان برای صدور ضمانت نامه برای کارگران تا پایان مدت همکاری نیروی کار است گفت:طرح ضمانت کارگران از سوی کارفرمایان در حد پیشنهاد در معاونت رفاه مطرح شد اما به تصویب نرسید.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ اصغر آهنی‌ها درباره ضمانت کارگران از سوی کارفرمایان در پرداخت وام ۱۰ میلیونی کالا گفت: کارفرمایان به مدت قرار داد کارگر می‌توانند او را ضمانت کنند. یعنی به طور مثال اگر ۶ماه از قرار داد کارگری باقی مانده باشد، کارفرمایان در برگه های گواهی اشتغال که برای بانک صادر می کنند، درج می‌کنند این ضمانت تا پایان مدت همکاری کارگر در کارگاه مربوط اعتبار دارد.

وی ادامه داد: شاید قرارداد کارگری چندین بار تمدید شود، به هر حال تا زمانی که کارگر با مجموعه همکاری کند، ضمانت او اعتبار دارد.

آهنی‌ها با بیان اینکه طرح ضمانت کارگران از سوی کارفرمایان در حد پیشنهاد در معاونت رفاه مطرح شد اما به تصویب نرسید گفت: اکثر کارگران یارانه بگیر هستند، دولت می‌تواند پرداخت یارانه را نیز به عنوان ضمانت در نظر بگیرد و در صورتی که کارگری اقساط خود را واریز نکند، از پرداخت یارانه نقدی وی خودداری کند.

این نماینده کارفرمایان اظهار داشت: در حال حاضر نیز ضمانت کارگران برای وام‌های مختلف از سوی کارفرمایان انجام می‌شود. اکثر بانک‌ها هم این ضمانت‌نامه را می‌پذیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر کارخانه‌ها با رکود مواجه هستند افزود:کارخانجات هم اکنون با ظرفیت پایین کار می کنند و انبارها پُر از کالاهای تولید شده است. در این شرایط کارفرما مجبور می شود که نیروی خود را تعدیل کند، مگر اینکه اوضاع عوض شود و رونق به بازار کار کشور و اقتصاد بازگردد. دولت باید به دنبال تقویت تولید باشد که به همین نسبت معیشت کارگر تقویت می‌شود.

آهنی‌ها درباره اظهارات ناصر حکیمی، مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی مبنی بر اینکه میزان اعتبار هر کارت به اندازه حقوق متقاضی کارت بستگی داشته و بر اساس فرمول ارائه شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محاسبه خواهد شد ادامه داد: هیچ جلسه ای با کارفرمایان مبنی بر این موضوع صورت نگرفته است. اینکه ضمانت کارگران از سوی کارفرمایان انجام شود صرفاً‌در حد پیشنهاد بیان شده است.

 

تسنیم

    نظرات