سی و سه واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو فرزند معلول در حال احداث است

سی و سه واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو فرزند معلول در حال احداث است

http://www.bananews.ir/سرپرست بهزیستی درمیان گفت: در حال حاضر ۳۳ واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو فرزند معلول در این شهرستان در دست احداث است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ علیرضا قربان زاده در کمیته هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان درمیان، افزود: هزینه احداث هر واحد مسکونی ۳۳۰ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: از این مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال توسط اداره بهزیستی به صورت بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال توسط بنیاد مسکن در قالب تسهیلات برای خانواده های دو فرزند معلول در روستاهای شهرستان در دست احداث است.

وی زیربنای هر واحد مسکونی را ۶۰ متر مربع عنوان کرد و گفت: معلولان شهرستان نیازمند توجه ویژه دارند.

سرپرست بهزیستی درمیان با بیان اینکه ماهانه ۵۳۰ هزار ریال به صورت مستمری به حساب معلولان شهرستان واریز می شود، گفت: این مقدار نسبت به سال گذشته ۱۰۰هزار ریال افزایش یافته است.

قربان زاده بیان کرد: در این شهرستان شش بیمار قطع نخاعی زندگی می کنند که به این افراد نیز ماهانه هزینه های کمک پرستاری پرداخت می شود.

وی از وجود ۸۸۸ معلول در شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۴۳ نفر معلول جسمی و حرکتی هستند.

وی بیان کرد: باید مکان های عمومی و مبلمان شهری برای معلولان مناسب سازی شود که سازمان بهزیستی ناظر این امر است.

وی به بزرگداشت هفته معلولان اشاره کرد و افزود: دستگاه های مربوط باید بسترهای فیزیکی لازم برای حضور معلولان را در جامعه فراهم کنند.

این مسئول بازدید های میدانی از فضاهای عمومی و ساختمان های دولتی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه فعالیت های مناسب سازی در شهرستان درمیان ذکر کرد.

قربان زاده با تاکید بر اهمیت توانمندسازی معلولان تاکید کرد: توانمندسازی باید در زمینه های مختلف از جمله مناسب سازی فیزیکی، فرهنگی و روانی باشد.

 

ایرنا

    نظرات