بخش مسکن از بی‌برنامگی رنج می‌برد/ وامی که نفعش به انبوه‌سازان می‌رسد

بخش مسکن از بی‌برنامگی رنج می‌برد/ وامی که نفعش به انبوه‌سازان می‌رسد

http://www.bananews.ir/یک کارشناس اقتصادی گفت: این طرح برای توانمندسازی اقشار کم‌درآمد جامعه در نظر گرفته شده است اما انتظار اشتباهی است که فقط نفعش به انبوه‌سازان می‌رسد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ محمد محتشم کارشناس اقتصادی پیرامون آنچه به عنوان طرح فروش مسکن اقساطی در کشور از سوی انبوه‌سازان مطرح شده است، گفت: این طرح فقط نفعش به انبوه‌سازان می‌رسد، وام ۱۰۰ میلیونی که به مردم پرداخت می‌شود به طور حتم نجات دهنده انبوه‌سازان است که در حال حاضر واحدهای مسکونی آنها منتظر معجزه‌ای برای فروش است.

وی افزود: این طرح برای توانمندسازی و افزایش قدرت خرید مسکن اقشار کم‌درآمد جامعه در نظر گرفته شد اما انتظار اشتباهی است.

اظهارات این کارشناس اقتصادی در حالی مطرح می‌شود که چند روز پیش نیز یکی از اعضای هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان نیز به این مسئله اذعان داشت که این وام برای اقشار متوسط و پردرآمد جامعه است.

محتشم با بیان اینکه افزایش قدرت خرید مسکن اقشار کم‌درآمد باید اولویت اصلی دولت و متولیان بخش مسکن باشد، گفت: تا وقتی یک برنامه جامع و مدون برای این بخش تدوین نشود سردرگمی‌های بخش مسکن کماکان ادامه دارد.

وی در پایان گفت: راهکارهایی نظیر تزریق وام‌های خرید مسکن، راهکارهای مقطعی است که فقط برای یک دوره کوتاه‌مدت مفید است و گرنه با این روش‌ها، معضلات بخش مسکن به طور اساسی برطرف نمی‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات