هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس

هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس

http://www.bananews.ir/وضعیت کیفی هوای تهران امروز (۲۲ آذرماه) به دلیل غلظت بیش از حد مجاز ذرات معلق با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرون، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir با توجه به اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سطح شهر تهران،هوای امروز تهران برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد.

بر اساس این گزارش، کاهش تردد و فعالیت مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران قلبی و ریوی و افراد سالمند در فضاهای باز، عدم تردد غیر ضروری در معابر برای کلیه افراد به ویژه سالمندان و کودکان،پرهیز از انجام فعالیتهای شدید بدنی و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز و مراقبت از کودکان و خردسالان( در سنین مهدکودک ، پیش‌دبستانی و دبستان ) به منظور کاهش تردد و حضور در فضای باز توصیه می‌شود.

همچنین عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی تا حدامکان،عدم هرگونه فعالیت که موجب تشدید آلایندگی هوا شود نظیر سوزاندن ضایعات ،عملیات قیرکاری،تردد با وسایل نقلیه معیوب و دقت هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها از جمله توصیه‌های است که مردم باید به آن‌ها عمل کنند.

همچنین به گفته محمد رستگاری - معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران- با توجه به تداوم پایداری هوا تا اواخر فردا(۲۳ آذرماه) دبیرخانه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران بر اساس شیوه‌نامه‌های مرتبط از ادارات کل اموزش و پرورش شهر تهران درخواست کرده است تا از انجام فعالیت‌های بدنی در زنگ ورزش مدارس جلوگیری کنند.

بر اساس گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)، وی با توصیه به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی ، سالمندان ،کودکان و بانوان باردار جهت خودداری از فعالیت‌های غیر ضروری در فضای باز گفت: از اورژانس تهران نیز درخواست شده آمادگی لازم جهت خدمت رسانی به شهروندان را داشته باشد.

رستگاری در پایان اظهارکرد: از اداره کل ورزش و جوانان و سازمان تربیت بدنی شهرداری نیز درخواست شده اطلاع رسانی لازم برای کاهش هرگونه فعالیت شدید بدنی و ورزش همگانی در محیط‌های باز را انجام دهد.

 

ایسنا

    نظرات