۶ میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیر رسمی اسکان دارند

۶ میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیر رسمی اسکان دارند

http://www.bananews.ir/مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی از وجود ۹۷۴ سکونتگاه غیر رسمی در کشور خبرداد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir نریمان مصطفایی در جلسه بافت فرسوده استان افزود: براساس مطالعات مصوب سال ۹۰ این تعداد مساحتی بالغ بر ۶۰ هزار هکتار دارند که ۶ میلیون نفر را در خود جای دادند.

وی اظهارکرد: هم اکنون پیش بینی می شود که جمعیت این سکونتگاه‌های غیر رسمی به حدود ۱۱ تا ۱۳ میلیون نفر برسد.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طی سه سال اخیر ۲۹٫۵ میلیارد تومان اعتبار به این سکونتگاهها اختصاص داده شد، خاطرنشان کرد: ۱۲ میلیارد تومان در سال گذشته، ۵٫۵ میلیارد تومان در سال ۹۴ و ۱۲ میلیارد تومان در سال ۹۵ برای رفع مشکلات سکونتگاههای غیر رسمی کشور از سوی دولت و وزارت راه و شهرسازی اختصاص داده شد.

مصطفایی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه کشور توجه بیشتری به سکونتگاههای غیر رسمی کشور شده است که بیشتر در کلان شهرها و مراکز استانها با این مشکل مواجهیم.

وی ادامه داد: ۷۷ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور شناسایی شده که از این میزان، تاکنون بالغ بر ۸۰۰۰ هکتار معادل ۱۲ درصد ساماندهی شده است.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه شهرستان گچساران بعنوان پایلوت طرح مطالعات سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور انتخاب شده، عنوان کرد: طرح مطالعات سکونتگاه‌های غیر رسمی گچساران مصوب شد که در این طرح که با همکاری بنیاد مسکن استان انجام می‌شود برای ۳۰۰۰ خانوار در سکونتگاه‌های غیررسمی دوگنبدان برنامه‌ریزی شده است.

مصطفایی اضافه کرد: به بخشی از این خانوارها وام ۳۰ میلیونی داده می‌شود و بهسازی می‌شوند و بخش دیگری از کسانی که در سکونتگاه‌های غیررسمی هستند به اجبار جابه‌جا و در مکان دیگری مستقر می‌شوند.

 

ایسنا

    نظرات