بلیط قطار از فردا ۸ تا ۲۰ درصد گران می‌شود

بلیط قطار از فردا ۸ تا ۲۰ درصد گران می‌شود

http://www.bananews.ir/معاون مسافری شرکت راه آهن گفت: از فردا قیمت بلیت قطارها از کمتر از ۱۰ درصد تا ۲۰ درصد و به طور میانگین ۸ درصد افزایش می یابد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir سیدمحمد راشدی افزود: از ۱۳۷ قطاری که در شبکه ریلی تردد می کند ،۹۱ قطار با ۱۰ درصد و کمتر از آن افزایش و ۴۶ قطار نیز حدود ۱۵ درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

راشدی اظهار داشت : شرکت هایی مجاز خواهد بود تا ۲۰ درصد افزایش قیمت دهد که در روزهای غیرپیک مسافر ، تخفیف دهد و شرکت راه آهن نیز نظارت خواهد کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه بلیت قطار ۴۵ روزه پیش فروش می شود کسانی که از قبل بلیت خریده اند با همان نرخ قبلی محاسبه خواهد شد.

راشدی افزود: در ۱۵ ماه اخیر افزایش قیمت بلیت نداشتیم اما با توجه به زیان ده بودن قطارهای مسافری ، این افزایش بلیت برنامه ریزی شده است.

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به این‌که بلیت قطار را برای جلوگیری از کاهش کیفیت خدمات گران کردیم، گفت: نرخ بلیت قطار دیگر نه تنها در نوروز بلکه تا یکسال آینده گران نمی‌شود.
سیدمحمد راشدی افزود: در ۲۴ قطار که بیشتر قطارهای محلی و حومه‌ای است هیچ گونه افزایش قیمتی نداریم.

وی تصریح کرد: قیمت‌ها را شناور مدیریت شده خواهیم داشت که شرکت‌هایی که در غیرپیک بلیت قطار را تخفیف دهند تا مردم بتوانند با نرخ‌های پایین‌تر سفر کنند در ایام محدود زمان پیک شرکت‌ها می‌توانند حداکثر نرخ بلیت قطار را حداکثر ۲۰ درصد افزایش دهند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بلیت قطار در سامانه متمرکز راه‌آهن فروخته می شود ما نظارت می‌کنیم شرکت‌هایی که قبل از پیک سفر بلیت‌های تخفیف‌دار ارائه دهند اجازه افزایش ۲۰ درصدی نرخ‌ها را در زمان پیک سفر دارند.

وی در پاسخ به این‌که ایا قرار است با این کار خدمات‌دهی ارتقا یابد ، گفت: یکی از دلایل موافقت راه‌آهن با افزایش قیمت کاهش خدمات بود، این کار را کردیم تا کیفیت خدمات کاهش پیدا نکند. نرخ تورم، هزینه‌ها کاری و دستمزد خیلی بالاتر از این رقم افزایش بوده است و از مهرماه سال قبل تا امروز افزایش قیمت نداشته‌ایم.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان این‌که افزایش ۸ درصد قیمت بلیت قطار رقمی قابل توجه نیست، افزود: ‌سرمایه‌گذاری در بخش مسافری راه‌آهن فاقد توجیه اقتصادی است سن ناوگان مسافری ریلی که بنا بود در پایان برنامه چهارم توسعه از ۲۷ سال به ۱۵ سال کاهش یابد،‌متاسفانه امروز به بالای ۳۱ سال رفته است. هیچ توجیه اقتصادی ندارد که شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کرده و با این قیمت‌ها بلیت را بفروشند.
راشدی با بیان اینکه هزینه‌های تمام شده شرکت‌ها خیلی بالاتر است، تصریح کرد: راه‌آهن بر روند فروش بلیت نظارت خواهد داشت تا کیفیت خدمات کاهش نیابد.

 

تسنیم

    نظرات