آخرین وضعیت مسکن مهر استان هرمزگان/ تکمیل و واگذاری باقیمانده واحدها در سال ۹۵

آخرین وضعیت مسکن مهر استان هرمزگان/ تکمیل و واگذاری باقیمانده واحدها در سال ۹۵

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از تکمیل تمامی واحدهای مسکن مهر در هرمزگان تا نیمه دوم سال آینده خبر داد و گفت: تاکنون ۳۱ هزار و ۹۶ واحد به بهره‌برداری رسیده و مابقی واحدها هم امسال و سال آینده افتتاح خواهد شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ فرشید دستوان  در جلسه شورای مسکن هرمزگان که با حضور معاون وزیر نیرو و استاندار هرمزگان برگزار شد، گفت: از مجموع ۵۵ هزار و ۷۲۱ واحد مسکن در حال اجرا ۵۵ هزار و ۲۴۴ مورد پروانه آنها اخذ شده‌است. همچنین ۵۳ هزار واحد از این تعداد در مرحله فونداسیون قرار دارد و ۴۹ هزار واحد نیز کارهای سفت‌کاری آن انجام شده‌است.

وی همچنین به اتمام نازک‌کاری ۴۲ هزار واحد مسکن مهر اشاره کرد و بیان داشت: با واگذاری انشعاب آب و برق این واحدها متقاضیان می‌توانند در این واحدها سکونت داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: با هدف‌گذاری‌هایی که برای امسال و سال ۹۵ کرده‌ایم، همه واحدها باید تحویل مردم شود و این مهم نیازمند تکمیل زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب است و چنانچه این اقدامات انجام شود نیمه دوم سال آینده کل واحدها را تکمیل می‌کنیم.

وی گفت: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر از مجموع ۳۸ هزار و ۷۰۲ واحد، تاکنون ۱۹ هزار و ۹۶ واحد افتتاح شده و ۷۰۷۶ واحد نیز آماده بهره‌برداری است.

وی همچنین به واحدهای مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اشاره کرد و ادامه داد، از مجموع ۱۷ هزار و ۱۹ واحد مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۱۲ هزار واحد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده‌است.

دستوان همچنین به دریافت اعتبارات بانکی اشاره کرد و گفت: بیشتر تسهیلات بانکی واحدهای مسکن مهر دریافت شده و تعدادی نیز باقی مانده‌است که با رایزنی‌هایی صورت گرفته امیدواریم تسهیلات باقی‌مانده را نیز دریافت کنیم.

وی همچنین گفت: مشکل اصلی در حوزه زیر ساخت به تامین انشعاب برق بر می‌گردد که در حوزه آب و فاضلاب مشکلات کمتری وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: در شهر میناب نیز به دلیل عدم تکمیل زیر ساخت فاضلاب شهری مشکلاتی وجود دارد.

وی همچنین به لزوم روشنایی معابر در شهرک مهر استان اشاره کرد و گفت: روشنایی معابر اصلی تقریبا انجام شده است ولی مردم برای افزایش امنیت در محلات مسکن مهر خواستار تامین روشنایی معابر فرعی نیز هستند.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات