اراک و شازند زیر ماسک اکسیژن

اراک و شازند زیر ماسک اکسیژن

http://www.bananews.ir/مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: با افزایش میزان آلاینده‌ها، هوای اراک و شازند برای روز دوم به وضعیت هشدار رسید.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی با اشاره به اینکه امرو دومین روز آلودگی هوای اراک است، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون در هوای اراک بیش از حد استاندارد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان ذرات معلق ۲٫۵ میکرون در هوای اراک ۵۲ میکروگرم بر متر مکعب است، گفت: وجود این ذرات در شرایط استاندارد هوا باید ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب باشد.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان مرکزی درخصوص وضعیت شهرستان شازند گفت: صبح امروز میزان این ذرات در هوای شازند به ۸۱ میکروگرم بر متر مکعب رسید و علاوه بر آن، میزان دی‌اکسیدگوگرد در هوای شهرستان نیز از حد استاندارد فراتر رفته است.

وی افزود: امروز میزان دی‌اکسیدگوگرد بر حسب ppb در شازند به ۱۷۰ رسید، درصورتی که میزان استاندارد آن ۱۴۰ است.

ابراهیمی‌کارنامی با اشاره به اینکه وجود صنایع بزرگ در شهرستان شازند موجب آلودگی هوای این شهرستان شده است، گفت: با پایداری هوا و عدم بارش برف و باران وضعیت به این شکل ادامه خواهد داشت، اما تلاش خواهیم کرد که با کنترل عملکرد صنایع منطقه از ادامه و افزایش آلودگی هوا جلوگیری شود.

 

ایسنا

    نظرات