احداث ۸۱۹ کیلومتر جاده در خوزستان تا ۵ سال آینده

احداث ۸۱۹ کیلومتر جاده در خوزستان تا ۵ سال آینده

www.BanaNews.irمدیرکل راه و ترابری خوزستان گفت: بسته‌ای توسط وزارت راه و ترابری با اعتبار ۶۴۲ میلیارد تومان برای احداث ۸۱۹ کیلومتر راه در پنج سال آینده برای خوزستان به تصویب رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از فارس، منوچهر رحمانی شامگاه دوشنبه در سمینار علمی آموزشی طراحی، اجرا و عملکرد پی‌های  نیمه عمیق بتنی و بتن تونل‌ها در محل آمفی تئاتر واحد تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی منطقه ۶ اهواز اظهار داشت: استان خوزستان با گستره‌ای وسیع نیازمند جهشی در برگزاری سمینارهای علمی آموزشی در این زمینه است که بتواند با وارسی هزینه‌ها، عملکردها و بودجه‌بندی‌ها کارهای مهندسی خود را توسعه دهد.

وی افزود: استفاده از روش‌های اجرایی جدید از جمله عوامل موثر در فنی و اقتصادی شدن پروژه‌های عمرانی و اجرایی است.

مدیرکل راه و ترابری خوزستان ادامه داد: در سه سفر ریاست جمهوری به استان، افق روشنی برای اداره‌کل راه و ترابری خوزستان ترسیم شد؛ به همین منظور بسته‌ای توسط وزارت راه و ترابری با اعتباری به میزان ۶۴۲میلیارد تومان برای احداث راه در پنج سال آینده برای خوزستان به تصویب رسید.

در این برنامه پنج‌ساله دولت موظف به احداث ۸۱۹ کیلومتر جاده در استان است.

رحمانی ادامه داد: حدود پنج درصد جاده‌های کشور در استان خوزستان موجودند، همچنین ۱۱درصد پل‌های بزرگ کشور در این استان هستند که استفاده از پل‌های نیمه عمیق در مصرف بهینه منابع و بازخورد خوب این منابع کمک بزرگی برای توسعه فنی و عمرانی استان خواهد بود.

وی با تاکید بر بهینه‌سازی روش‌های اجرایی پروژه‌های بزرگ بیان کرد: در پروژه‌ای ۵ میلیاردی در خوزستان با مقداری تغییرات در روش‌های اجرایی و صرفه‌جویی و وارسی داده‌ها و ارقام توانستیم به کمک مهندسان خوزستانی حدود ۲۰ درصد در شاخص زمان و هزینه صرفه‌جویی کنیم که موجب فنی‌‌تر و اقتصادی شدن پروژه شد.

مدیرکل راه و ترابری خوزستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر مهندسان خوزستانی در حال ارائه خدمات فنی مهندسی به استان‌هایی همچون تهران، اصفهان و مرکزی هستند، اضافه کرد: قدرت تجزیه و تحلیل و مدیریت کردن منابع و نیز استفاده از روش‌های اجرایی جدید از جمله عوامل موثر در بهینه‌سازی و فنی شدن پروژه‌ها هستند.

در ادامه این سمینار ابوالفضل اسلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در پنج بخش پل‌های شناور و جعبه‌ای، پاهای رادیه مرکب، ریز شمع‌ها، کیسون‌ها و ستون سنگی اطلاعاتی را تشریح کرد و راهکارهای لازم در زمینه مقاوم‌سازی و بهینه‌سازی در این بخش را بیان کرد.

این سمینار یک‌روزه توسط شرکت کیانکار و با همکاری انجمن بتن ایران و سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان برگزار شد.

 

 

    نظرات