۱۰۰ هزار میلیارد تومان؛ اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه های در دست ساخت

۱۰۰ هزار میلیارد تومان؛ اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه های در دست ساخت

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه مجمع عمومی شرکت ساخت و توسعه، مجموع راه‌های در دست احداث در کشور را بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر عنوان کرد که برای اتمام آن به مبلغی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir  مجمع عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور روز گذشته با موضوع گزارش مجری طرح و رسیدگی به صورت های مالی طرح تملک دارایی های سرمایه ای با حضور مشاور وزیر راه شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی، اعضای هیئت مدیره شرکت، نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و جمعی از مدیران شرکت برگزار شد.

در این جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بیان تاریخچه ای از شکل گیری شرکت و وظایف و اهداف آن یادآور شد: در حال حاضر ۲۳۱۶ کیلومتر آزادراه، ۱۰۱۷۱ کیلومتر راه آهن و حدود ۳۵ هزار کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کشور وجود دارد.

علی نورزاد اضافه کرد: ۱۳۰۶ کیلومتر آزادراه، ۴۷۰۰ کیلومتر راه آهن و ۷۵۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه نیز در سراسر کشور در دست احداث است که نشان از تلاش دولت برای توسعه کشور دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اتمام راه های در دست احداث را نیازمند مبلغی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دانست.

وی ادامه داد: ۴۰۷ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۲۲۵ کیلومتر راه آهن در صورت تامین اعتبار در سال جاری قابل بهره برداری است که به این میزان می توان بخش پایانی آزادراه ساوه-همدان را که در روزهای آینده افتتاح می شود نیز اضافه کرد.

در ادامه این جلسه رسیدگی به صورت های مالی تملک دارایی های سرمایه‌ای منتهی به پایان سال ۱۳۹۳ انجام و هر یک از حاضران نظرات خود در این خصوص را مطرح کردند.

 

ایلنا

    نظرات