ضرورت فرهنگ‌سازی در مناطق مسکونی مجاور با آزادراه‌ها

ضرورت فرهنگ‌سازی در مناطق مسکونی مجاور با آزادراه‌ها

http://www.bananews.ir/جانشین فرمانده پلیس‌راه استان زنجان با تأکید بر فرهنگ‌سازی در مناطق مسکونی مجاور با آزادراه‌ها، گفت: در بسیاری از موارد بی‌توجهی اهالی در عبور از عرض این جاده‌ها و سرعت زیاد خودروها شاهد تصادفات مرگباری هستیم که جبران‌پذیر نیست.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ سرهنگ «علی‌اصغر شیرمحمدی» اظهار کرد: بر اساس قانون فضای آزادراه‌ها با محیط مجاور باید با فنس جداسازی شود تا شاهد برخورد خودرو با عابر نباشیم، اما بنا به دلایلی این کار انجام نمی‌شود که در برخی موارد به‌علت همین موضوع شاهد تصادف و مرگ عابر پیاده هستیم.

وی فرهنگ‌سازی را در ممانعت از بروز چنین حوادثی حائز اهمیت دانست و یادآور شد: رسانه‌ها باید در این رابطه با تهیه برنامه‌های مختلف مردم را آگاه کنند که پل‌های زیرگذر محل تردد بوده و نباید از عرض اتوبان برای تردد استفاده کنند.

این مسئول با بیان این‌که باید روستائیان توجه لازم را به مقررات داشته باشند، خاطرنشان کرد: با رعایت قوانین هم خود افراد و هم رانندگان در امنیت تردد می‌کنند، هر چند متأسفانه در برخی موارد مشاهده می‌شود که عابران پیاده عمده کشته‌شدگان در تصادفات رانندگی در جوار روستاها هستند.

 

ایسنا

    نظرات