کد رهگیری حفره امنیتی دارد/ الان، بهترین زمان خرید خانه است

کد رهگیری حفره امنیتی دارد/ الان، بهترین زمان خرید خانه است

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه اخذ کد رهگیری برای معاملات املاک حفره‌های امنیتی دارد، گفت: با توجه به رکود بسیار شدید مسکن معتقدم این دوره بهترین زمان خرید در بازار است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ ابوالفضل باقرنیا در مراسم همایش روز سند رسمی با بیان اینکه متاسفانه در معاملات املاک برخی از مردم دچار ضرر و زیان می‌شوند، گفت: بارها پیش آمده که یک ملک به چند نفر فروخته شود و این باعث بی‌اعتمادی مردم به معاملات املاک شده است.

وی با اشاره به تعدد املاک قولنامه‌ای و افزایش معاملات قولنامه‌ای در کرج و تهران گفت: معاملات قولنامه‌ای اشکالات بسیاری دارد و عموماً مردم نمی‌توانند مالکیت خود را تثبیت کنند و این معاملات نیاز است در همان دفاتر رسمی ثبت شوند.

وی با بیان اینکه کد رهگیری برای انجام معاملات املاک دارای ایراداتی است ، گفت: باید حفره‌های امنیتی کد رهگیری برای خرید و فروش ملک برطرف شود.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز با بیان اینکه در شرایط رکود بسیار شدیدی قرار داریم و تعداد معاملات بسیار افت داشته ادامه داد: معتقدم این شرایط بهترین زمان برای معاملات املاک است چرا که فکر نمی‌کنم بیش از این نرخ‌ها در بازار مسکن کاهش پیدا کند.

باقرنیا با اشاره به قانون پیش‌فروش گفت: از مردم می‌خواهیم برای پیش خرید یک ملک تمام سوابق را بررسی کنند که فروشنده دارای مجوزهای رسمی و مورد نیاز باشد.

وی تاکید کرد: در همین معاملات پیش‌فروش هم مردم دچار ضرر و زیان‌های زیادی شده‌اند بنابراین باید از داشتن تمام مجوزهای رسمی و قانونی فروشنده اطمینان حاصل کنند.

وی در پاسخ به این سوال که قانون اصلاح‌شده پیش‌فروش که از سال ۹۴ اجرایی شده تا چه حد توانسته نابسامانی قراردادهای پیش‌فروش را رفع کند، گفت: همانطور که گفتم با توجه به رکود مسکن تعداد معاملات قابل توجه نیست و در این شرایط نمی‌توان تاثیرگذاری اصلاح قوانین را در بازارمسکن بررسی کرد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت پروژه‌های مسکن مهر گفت: مشکلات این پروژه را ساماندهی کرده‌ایم و حدود ۱۰ انبوه‌سازی که به تعهدات خود عمل نمی‌کردند از این پروژه کنار گذاشته شدند.

باقرنیا ادامه داد: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۱۸ هزار مسکن مهر در حال ساخت است که تاکنون حدود ۸ هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شده است.

وی همچنین با اشاره به میزان عوارضی جاده چالوس گفت: این موضوع پیشنهاد فرماندار منطقه بود که چنین نرخ‌هایی برای این مسیر در نظر گرفته شود تا بار ترافیکی را کاهش بدهد اما طبق قانون باید از مسیری عوارض گرفته شود که یک جاده جایگزینی برای آن وجود داشته باشد بنابراین به طور قطع اجرایی شدن این پیشنهاد امکان‌پذیر نیست.

 

ایلنا

    نظرات