سوداگری دیگر در مسکن رنگی ندارد

سوداگری دیگر در مسکن رنگی ندارد

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن گفت: افزایش معاملات برگرفته از مالکانی است که املاک خود را زیر قیمت کف به فروش رسانده‌اند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ سیدمهدی صادق کارشناس مسکن در خصوص افزایش معاملات مسکن و اینکه آیا این روند موجب بهبود شرایط مسکن خواهد شد، گفت: این افزایش معاملات قطعا مربوط به مالکانی است که از حاشیه سود خود صرفنظر کرده و املاک خود را زیر قیمت بازار به فروش رسانده‌اند.

وی ادامه داد: تنها دلیل افزایش معاملات و خروج از رکود فعلی بازار مسکن، کاهش قیمت‌ها است.

این کارشناس مسکن اظهار داشت: با توجه به اینکه خریداران توانایی لازم را نداشته و با این قیمت‌ها نمی‌توانند مسکن خود را خریداری کنند کاهش قیمت یک اصل اساسی در این راستا است.

وی با اشاره به اینکه برخی از سازندگان که تسهیلاتی در جهت ساخت مسکن با بهره بالا دریافت کرده‌اند و انتظار افزایش قیمت در آینده را دارند، افزود: دور از انتظار نیست که قیمت مسکن در ماه‌های آتی روند کاهشی داشته باشد.

این کارشناس مسکن گفت: این شرایط تا زمانی که عامل جدیدی وارد نشود تغییری نخواهد کرد چرا که به دلیل عرضه فراوان و کمبود تقاضای موثر مسکن همچنان در این وضعیت خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه بازار مسکن به دلیل نبود سود از سوداگری به دور است، تصریح کرد: به علت نوسانات ارزی صورت گرفته در ماه‌های اخیر سوداگران جذب این بازار شده‌اند و در بازار مسکن سوداگری کم‌رنگ شده است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات