مشکل مسکن جوانان یک‌ساله حل نمی شود

مشکل مسکن جوانان یک‌ساله حل نمی شود

www.bananews.irدولت پیشنهاد داده است سالیانه یک میلیون و دویست هزار واحد مسکونی تولید کند/ اگر دولت با زحمت‌هایی که در بخش مسکن کشیده، نزدیک به ۴۰۰ هزار واحد تحویل دهد واقعا کار بزرگی انجام داده است. در حالی که همه اعتبارات به سمت ساخت مسکن مهر رفته است.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران گفت: بر اساس تجارب و نظر کارشناسی خود عرض می‌کنم، نمی‌توان در یک سال مشکل مسکن جوانان کشور را حل کرد و همه چیز بستگی به برنامه پنجم و بودجه سالانه دارد. باید دید کشش بخش مسکن در بودجه چقدر است.

وی افزود: نباید همه چیز را در وام و مسکن خلاصه کرد؛ ما بخش صنعت و خدمات و کشاورزی داریم و اینها در مجلس برنامه‌ریزی شده است. برنامه پنجم شامل ۹ فصل است. نمی‌توان گفت فصل‌های کشاورزی و صنعت و... تعطیل باشد و همه چیز در بخش مسکن مهر ـ به این دلیل که مورد نظر رئیس جمهور است ـ خلاصه شود. مملکت‌داری تنها بحث مسکن نیست؛ مدیریتی است؛ اجتماعی و فرهنگی است.

امین شعبانی اظهار داشت: اینها رویاپردازی است و بحث کارشناسی نیست. مانند همین آزاد راه حرم به حرم است. در بودجه سال‌های گذشته اصلا لحاظ نشده است و تنها در جدول ۱۲ بند ج به مطالعه آن اشاره شده است.

نماینده سنندج گفت: دولت پیشنهاد داده است سالیانه یک میلیون و دویست هزار واحد مسکونی تولید کند که ۲۰۰ هزار واحد مربوط به روستا، شاید محقق شود، اما در حوزه تامین مسکن در شهرها این امکان برای دولت وجود ندارد و باید بیش از این کارشناسی شود.

وی ادامه داد: اگر دولت با زحمت‌هایی که در بخش مسکن کشیده، نزدیک به ۴۰۰ هزار واحد تحویل دهد، واقعا کار بزرگی انجام داده است. در حالی که همه اعتبارات به سمت ساخت مسکن مهر رفته است و همه چیز در مسکن مهر خلاصه شده است.

این نماینده مجلس گفت: دولت باید به مجلس پاسخ دهد و همان‌گونه که مجلس به دولت اعتماد کرده است، دولت نیز به مجلس اعتماد داشته باشد تا مجلس نیز کمک کند. می‌توان از اعتبارات دیگر بخش‌ها به مسکن مهر انتقال داد، اما دولت باید خواستار این انتقال باشد.

وی تصریح کرد: باید تعامل بیشتر باشد و کشور را نه با دید جناحی، بلکه با روال منطقی اداره کنیم و در کنار بحث‌های سیاسی و جناحی، برای نظام کار کنیم و بر پایه نظر رهبر انقلاب، با انتقاد سازنده نقاط ضعف یکدیگر را اصلاح و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، مردم از دولت و مجلس انتظار دارند که مشکلاتشان را حل کنند.

نماینده سنندج گفت: یارانه‌ها تنها شامل ۷ درصد کالاهای اساسی است که نیازهای روزانه مردم است. شاید ۵ درصد مردم از حامل‌های انرژی استفاده کنند و بقیه مردم استفاده چندانی ندارند، اما تاثیر مستقیم بر کالاهای اساسی دارد.

شعبانی افزود: باید در کنار یکدیگر برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز تلاش کنیم. انتخابات تمام شده و انتخابات بعدی هم ۳ سال دیگر است و دوجناح اصولگرایان و اصلاح طلبان باید انتقادات سازنده داشته باشند نه تخریب کننده؛ وگرنه دیگران از این اختلافات سوء استفاده می‌کنند.

 

منبع: سایت تابناک

    نظرات