زمین‌خواری حادّی در محدوده شهرها نداریم

زمین‌خواری حادّی در محدوده شهرها نداریم

http://www.bananews.ir/عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در سازمان ملی زمین و مسکن با زمین‌خواری حاد و جدیدی در محدوده شهرها مواجه نیستیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir محمد نادر محمدزاده اظهار کرد: دو موضوع به صورت کلی در بحث زمین‌خواری مطرح است که یکی اراضی دولتی است. موضوع دیگر به تبدیل زمین‌های کشاورزی به غیرکشاورزی حتی در اراضی‌ای که از مالکیت دولتی برخوردار نیستند مربوط می‌شود که در این زمینه باید گفت عمده زمین‌خواری‌ها مربوط به اراضی منابع طبیعی است و در سازمان ملی زمین و مسکن موضوع حاد جدیدی نداریم. البته نه این‌که اصلا تصرف نباشد ولی تصرفات عمدتا کوچک و محلی است.

وی افزود: تصرف اراضی ملی به شکلی که منطقه‌ای به باغ ویلا تبدیل شود در حوزه مسوولیت منابع طبیعی و تحت نظر جهاد کشاورزی است که خوشبختانه با رهنمودهای مقام معظم رهبری و کمیته‌هایی که تشکیل شده برخوردهای خوبی طی یک سال اخیر در این‌باره صورت گرفته است.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با بیان این‌که موضوع دریاخواری بحث حوزه مستقیم سازمان ملی زمین و مسکن نیست، گفت: با این حال بخش کمی از سواحل به عنوان اراضی ساحلی در حوزه اختیارات سازمان ملی زمین و مسکن است که در آن بخش با تشکیل یگان حفاظت به صورت جدی با دریاخواری و زمین‌خواری برخورد می‌کنیم.

به گفته محمدزاده، مناطق مختصری از گذشته در تصرف است. به طور مثال در گیلان، بخشی از اراضی تصرف شده واقع در شهرها اراضی دولتی است که قبل از این‌که به مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن دربیاید از اراضی ملی بوده است. در این خصوص با متصرفین با توجه به قدمت، نوع تصرف و مبنای تصرفشان عمل می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات