ساخت نخستین مسجد سرای شهر در منطقه ۶

ساخت نخستین مسجد سرای شهر در منطقه ۶

http://www.bananews.ir/معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۶ از ساخت نخستین مسجد سرای شهر در مساحتی حدود ۶۰۰ متر مربع در قلب پایتخت، محله فاطمی خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir رامین حسینی نژاد با بیان این که مسجدسرا در بوستان گلها در محله فاطمی در حال ساخت است، گفت: از سال ۸۴ طرح ساخت مسجد سرا توسط شورایان مطرح شد که با بررسی و تامین بودجه، در فروردین ماه امسال کلنگ ساخت آن زده شد و در حال حاضر نیز حدود ۴۵ درصد از کار ساخت آن پیش رفته است.

وی افزود: این مسجدسرا در سه طبقه و مساحتی حدود ۶۰۰ متر مربع ساخته می شود و دلیل نامگذاری این مکان با نام مسجدسرا تعامل مسجد و سرای محله در آینده است.

وی ادامه داد: موقعیت جفرافیایی این مکان به گونه ای است که از شمال به بزرگراه جلال آل احمد و از جنوب به شهرک گلها دسترسی دارد. این موقعیت مکانی شرایط استفاده آسان برای اهالی را فراهم می کند.

حسینی نژاد تاکید کرد: این مسجدسرا علاوه بر این که مانند تمامی مساجد امکاناتی مانند شبستان، سالن زنانه و مردانه خواهد داشت. پیش بینی شده در این سرا ، ۱۱ خانه برقرار شود که این خانه‌ها عبارتند از، خانه عترت و قرآن، خانه دوام ایمنی، خانه کودک، خانه کتاب، خانه علم و زندگی، خانه فن آوری و اطلاعات، خانه فرهنگ و هنر، خانه سلامت، خانه پژوهش و خانه کارآفرینی و...

وی افزود: سعی ما بر این است که اواخر سال ۹۵ این مسجدسرا به مرحله بهره برداری برسد تا اهالی از امکانات آن استفاده کنند.

 

ایسنا

    نظرات