ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور

ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور

http://www.bananews.ir/مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از نزدیک شدن یک سامانه بارشی جدید به غرب کشور خبر داد و گفت: این سامانه تا پایان روزپنج شنبه به شمال غرب، غرب، جنوب غرب، البرز غربی، البرز مرکزی و بصورت پراکنده در استانهای مجاور البرز گسترش می یابد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir احد وظیفه درخصوص وضعیت بارش‌های پراکنده در شمال شرق کشور گفت: بر اساس آخرین تحلیل داده‌های هواشناسی، بارش پراکنده برف و باران در این مناطق به تدریج در روز پنجشنبه خاتمه می‌یابد. همچنین طی روزهای پنج شنبه و جمعه در سواحل دریای خزر دمای هوا افزایش پیدا می‌کند که در برخی مناطق استان‌های اردبیل وگیلان با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود.

وی همچنین از نزدیک شدن یک سامانه بارشی از سمت شمال غرب به کشور خبر داد و افزود: در روز پنجشنبه بارش پراکنده برف دربرخی مناطق غربی استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و مناطق شمالی آذربایجان شرقی پیش بینی می‌شود. فعالیت این سامانه در روز جمعه بر روی ایران گسترده و سبب بارش باران وبرف می شود و به تدریج تا پایان روز به شمال غرب، غرب، جنوب غرب، البرز غربی، البرز مرکزی و بصورت پراکنده در استانهای مجاور البرز گسترش پیدا می‌کند.

وظیفه ادامه داد: وزش باد در غرب و جنوب غرب در برخی ساعات در روز جمعه شدید خواهد بود. در روز شنبه نیز بارش باران و برف در نیمه غربی کشور ادامه می یابد و در بعدازظهر به شمال شرق می رسد. بارش دراین روز در جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس جنوبی از شدت قابل ملاحظه ای برخوردار است. ازاواخر وقت شنبه بارش در شمال غرب و غرب کشور خاتمه می یابد. فعالیت این سامانه بارشی روز یک شنبه در نیمه شرقی کشور پیش بینی می شود. امروز تا اوایل شب، مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز وروز شنبه مناطق غربی خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در باره وضعت آب و هوایی استان تهران در روزهای پنج شنبه و جمعه نیزگفت: هوای استان تهران در روز پنج شنبه ابری دربعدازظهرهمراه بارش باران و برف خواهد بود. بیشینه دمای آن ۱۱ و کمینه آن نیزپنج درجه سانتی گراد است. در روز جمعه نیز برای این استان بارش باران دربعدازظهر بارش باران و برف پیش بینی می‌شود. بیشینه دمای آن ۹درجه و کمینه آن نیز سه درجه خواهد بود.

 

ایسنا

    نظرات