دولت باید مسکن را از حالت سرمایه گذاری خارج کند

دولت باید مسکن را از حالت سرمایه گذاری خارج کند

http://www.bananews.ir/کارشناس مسکن گفت: بازار مسکن در ماه‌های آینده رشد نزولی را طی خواهد کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir هادی نظیرپور کارشناس مسکن در خصوص رشد معاملات بازار مسکن در ماه‌های آینده گفت: بازار مسکن در ماه‌های آینده رشد نزولی را طی خواهد کرد.

وی افزود: دولت با اجرای سیاست گذاری‌های درست و تبلیغات مناسب می‌تواند بازار مسکن را از رکود در بیاورد و این سیاست‌ها در نقاط مختلف کشور متفاوت است.

این کارشناس مسکن همچنین در خصوص وام خودرو که به خودروسازان تعلق گرفت، گفت: وامی که به خودروسازان تعلق گرفت از بحرانی که در کشور قرار بود رخ دهد جلوگیری کرد و باعث ازبین رفتن رکود بازار و پابرجا ماندن شغل افراد شد.

در این راستا در بازار مسکن نیز باید چنین مسکنی تزریق شود و محرکی که بتواند مسکن را از این آشفتگی نجات دهد.

وی همچنین افزود: متاسفانه در کشور ما مسکن بیشتر جنبه سرمایه گذاری دارد و آنان منتظر فرصت هستند تا سود خود را از طریق فروش به‌دست آورند و دولت باید مسکن را از حالت سرمایه گذاری خارج کند و با این روش دیگر مسکن دست خوش تغییرات بازار و تورم نخواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: در خصوص تسهیلات ۶۰ میلیونی راه حل مناسبی است اما بازپرداخت آن برای افراد کم درآمد مشکلات فراوانی را در پی دارد، دولت بایستی از ابزارهای مختلفی استفاده کند این تسهیلات کار ساز بوده اما پوشاننده رکود فعلی بازار مسکن نخواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات