۵۰۰ هزار مسکن اضافه داریم/ساخت یک میلیون واحد در تعاونی‌ها

۵۰۰ هزار مسکن اضافه داریم/ساخت یک میلیون واحد در تعاونی‌ها

http://www.bananews.ir/معاون وزیر کار با اعلام اینکه یک میلیون واحد مسکونی توسط تعاونی‌ها در حال ساخت است، گفت: ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور اضافه داریم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir سیدحمید کلانتری در همایش تعاونی های مسکن گفت: در حالی که هم اکنون ۲۱ میلیون خانوار در کشور وجود دارد، ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور داریم و این نشان دهنده بیشتر بودن واحدهای مسکونی از تعداد خانوارهاست.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بخش مسکن ۴ برابر شده است، اظهارداشت: در حالی که رشد سرمایه گذاری در کشور در ۲۰ سال گذشته ۱.۶ درصد افزایش یافته، میزان سرمایه گذاری در بخش مسکن ۴ برابر شده است.

وی با بیان اینکه ارزش اقتصادی مسکن در جامعه به عنوان کالای اقتصادی بر کسی پوشیده نیست، افزود: در ۲۰ سال گذشته قیمت زمین در کشور ۱۲۰ برابر شده در حالی که شاخص افزایش عمومی قیمت ها در این مدت در کشور ۴۸ برابر شده است.

کلانتری اظهارداشت: برخی از کارشناسان مسکن معتقدند اکنون معادل ۲۰ میلیارد دلار در کشور خانه های مسکونی خالی وجود دارد و از این سرمایه های بزرگ بخوبی استفاده نمی شود. وی از تخریب زودهنگام واحدهای مسکونی در کشور انتقاد کرد و گفت: در ۱۰ سال اخیر، تخریب واحدهای مسکونی ۲۰ تا ۲۵ ساله، ۲۷ میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.

این مقام مسئول در وزارت کار اظهارداشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مجموع ۲۶ هزار تعاونی مسکن در سراسر کشور تشکیل شده که هم اکنون ۱۴ هزار تعاونی به دلیل مسائلی مختلفی از جمله پایان پروژه های مسکن، فعالیتی ندارند اما ۱۲ هزار تعاونی همچنان در حوزه مسکن به فعالیت خود ادامه می دهند.

معاون وزیر کار با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تعاونی های مسکن دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکن را در دست احداث قرار داده اند گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی به اعضا تعاونی های مسکن تحویل شده و یک میلیون واحد دیگر در دست ساخت است.

 

مهر

    نظرات