ضرورت فرهنگ‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل

ضرورت فرهنگ‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل

http://www.bananews.ir/نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که «کاهش میزان تصادفات و جرائم رانندگی با افزایش جرائم حل نمی‌شود»، گفت: فرهنگ‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل در کشور باید در اولویت باشد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به این‌که «موضوع ایجاد انضباط ترافیکی در کشور نیازمند مسائل مختلفی است»، گفت: یکی از مهمترین موضوعات بحث فرهنگ‌سازی در این زمینه است که اثرگذاری بیشتری هم دارد.

وی با بیان این‌که «زیرساخت‌های حمل و نقل درون شهری و برون شهری هم به خوبی در کشور تامین نیست» افزود: برای کاهش تصادفات نیازمند تامین زیرساخت های حمل و نقل مناسب هم در درون شهر و هم جاده‌ای هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه افزایش جرائم رانندگی هم به سهم خود در کاهش جرائم رانندگی موثر است اما سهم این اثرگذاری بسیار کم است و در کوتاه مدت جواب می‌دهد و آن نتیجه مناسب را نمی‌دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزایش صد در صدی جرائم رانندگی را تحمیل و فشار بر مردم دانست، گفت: در شرایط کنونی کشور که مردم با رکود اقتصادی و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها مواجه هستند هر گونه افزایش غیرمنطقی جرائم رانندگی به جز فشار بر مردم سودی ندارد و به صلاح نیست.

وی ادامه داد: اگر دولت هدفش از افزایش جرائم رانندگی، کسب درآمد است تا کاهش تصادفات، در این صورت با هرگونه افزایش جرائم رانندگی مخالفیم و مجلس شورای اسلامی این موضوع را پی گیری می‌کند. افزایش جرائم رانندگی با هدف کسب درآمد برای دولت با روح قانون مبتنی بر اخذ جریمه برای کاهش تصادفات منافات داشته و قطعا با آن مخالفیم. ضمن این‌که هرگونه محاسبات تغییر سالیانه جرائم رانندگی بر اساس نرخ تورم صورت می‌گیرد که با توجه به گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در آذر ماه، این نرخ حداکثر حدود ۱۰ درصد است و موضوع دو برابر شدن جرایم با نرخ تورم هم متفاوت است.

 

ایسنا

    نظرات