تعاونی‌های مسکن تشکیلات حرفه‌ای نیستند

تعاونی‌های مسکن تشکیلات حرفه‌ای نیستند

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره تعاونی های مسکن سابقه حرفه‌ای در زمینه ساخت و ساز ندارند، گفت: در قانون منعی برای تشکیل تعاونی‌های مسکن و مصرف دستگاه ها وجود ندارد اما این تعاونی‌ها عموما تشکیلات حرفه‌ای ندارند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir محمد پژمان با بیان این که رصد عملکرد تعاونی های مسکن و بررسی وضعیت پروژه ها بر عهده ادارات کل راه و شهرسازی است، اظهار کرد: البته مسئولیت پروژه‌های مسکن تعاونی‌ها بر عهده مدیران تعاونی است و اگر اشکالاتی در روند اجرای پروژه ها باشد، اصلاح، رفع و بررسی این اشکالات بر عهده ادارات کل تعاون و رفاه و در نهایت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.

وی تاکید کرد: طبق قانون هر دستگاه و مجموعه ای اجازه تاسیس تعاونی های مسکن و مصرف را دارد و برای راه اندازی این تعاونی ها منعی در قانون نیامده است اما برخی از پروژه های تعاونی به دلیل نبود تشکیلات و ساختار حرفه ای دردسر ساز می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی به ایلنا گفت: اینکه جمعی نسبت به تاسیس تعاونی‌ها و مجموعه هایی برای ساخت مسکن اقدام کنند و تمام پروسه تهیه زمین و اخذ پروانه و مسیر قانونی آن را طی کند و عده ای از این طریق صاحب خانه شوند، اتفاق خوبی است اما نکته مهم و اساسی غیرحرفه ای بودن این مجموعه است.

رییس سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه این تعاونی ها عموما تشکیلات حرفه ای در امر ساخت و ساز نیستند، ادامه داد: اعضای این تعاونی ها معمولا از خانه اولی ها هستند و سابقه ساخت و ساز ندارند و از بین همین افراد، اعضای هئیت رییسه انتخاب می شود و به دلیل غیر حرفه ای بودن این افراد عموما سازو کاری که انتخاب می کنند، درست نیست.

پژمان در پاسخ به این سوال که چه تعداد واحد مسکونی در پروژه های تعاونی ها در تهران بلاتکلیف مانده است، اظهار کرد: تعداد واحدهای بلاتکلیف تعاونی ها زیاد نیست البته در شهر تهران عموما تعاونی نبوده و تعاونی ها بیشتر در شهرهای جدید تهران و یا شهرهای غیر از تهران و حومه فعال هستند.

 

 پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات