میانگین سن هواپیماهای ایران۲۲ سال است

میانگین سن هواپیماهای ایران۲۲ سال است

http://www.bananews.ir/عضو هیات مدیره شرکت‌های مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور گفت: به غیر از فرودگاه امام تمامی فرودگاه‌های کشور زیان ده هستند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir مومنی رخ در جمع خبرنگاران افزود: فرودگاه مهرآباد نیز یکی از پرترددترین فرودگاه‌های بین المللی است که میزان درآمد آن در سال گذشته ۱۰۰میلیارد تومان و میزان هزینه آن نیز ۱۰۰میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: میزان درآمد فرودگاه مشهد نیز در سال گذشته ۹۳میلیارد تومان بوده این درحالیست که میزان هزینه آن رقم ۱۰۰میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار کرد: فرودگاه‌ها هزینه بر هستند و هر چه قدر تعداد پروازهای ترانزیتی بیشتر باشد میزان درآمد آن‌ها نیز افزایش می‌یابد این درحالیست که این نوع از پروازها در کشور ما کم است.

مومنی رخ در پاسخ به این سوال که آیا پس از برجام تعداد پروازهای خارجی ایران افزایش خواهد یافت، توضیح داد: افزایش پرواز بین ایران با سایر کشورها بازمی‌گردد به توافق هواپیمایی دو کشور که بر اساس تواتر پروازی، نوع ناوگان و همچنین تعدا مسافر برنامه ریزی می‌شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر آن این امر به این شکل نیست که یک کشور از ایرلاین خود به ایران پرواز داشته باشد و کشور ما اجازه پرواز را نداشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین یک سری شرکت‌ها هستند که نسبت به تقاضای مسافر به مقصد آمارگیری می‌کنند و بر اساس آن نیز نوع ناوگان مشخص می‌شود، که ضریب اشغال صندلی را در دنیا حدود ۷۵درصد در نظر می‌گیرند و اگر کمتر از آن باشند ضرر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سن ناوگان هواپیمایی ایران به طور میانگین ۲۲سال است، تصریح کرد: این هواپیماها به برخی از کشورها نمی‌توانند سفر کنند که امیدوار هستیم بعد از برداشته شدن برجام ناوگان هواپیمایی و تجهیزات آن به روز شوند.

عضو هیات مدیره شرکت‌های مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور درباره طلب این شرکت از شرکت‌های هواپیمایی گفت: ما ۶۴۰میلیارد تومان طلب داریم که سود و زیان آن توسط دیوان محاسبات مورد بررسی قرار گرفته اما هنوز نوانسته ایم وصول کرده و به خزانه برگردانیم.

وی افزود: با برگزاری جلسات متعدد و گرفتن تعهد و چک‌های مدت دار توانسته ایم مشکل را تاحدودی برطرف کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: آسمان فضایی ایران از ۱۱۰راه هوایی بهره می‌گیرد و تمامی پروازهای ما تحت پوشش رادار کنترل پروازی و سیستم کنترل کلامی است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر آسمان ایران برای تمامی پروازهای بین المللی به غیر از رژیم صهیونیستی باز است و پروازها با ایمنی کامل انجام می‌شود.

مومنی رخ توضیح داد: طی شبانه روز ۹۵۰پرواز عبوری از فضای کشور و ۷۰۰پرواز داخلی از شرکت‌های داخلی انجام می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات