مسکن مهر شهرهای کوچک منتظر آب و برق

مسکن مهر شهرهای کوچک منتظر آب و برق

http://www.bananews.ir/مدیرکل دفتر مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۳۲ هزار واحد مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با مشکل تاسیسات زیربنایی مواجهند که انتظار داریم وزارت نیرو در این خصوص همکاری کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ امید محمدی اظهار کرد: بسیاری از واحدهای مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از مدت‌ها قبل تکمیل شده و آماده افتتاح است. درخصوص تامین گاز این واحدها با مشکل آنچنانی مواجه نیستیم اما ۳۲ هزار واحد به دلیل مشکلات اعتباری وزارت نیرو با نبود آب و برق مواجهند که اغلب واحدها در استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، کرمان و گیلان قرار دارند.

وی افزود: شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر در کل کشور حدود ۸۷۰ شهر است که از ابتدا بنا بود ۳۸۰ هزار واحد مسکن مهر در این شهرها بسازیم که به همین تعداد پرونده تشکیل دادیم و به بانک‌ها معرفی کردیم. اما به دلیل بستن خط اعتباری مسکن مهر موفق شدیم برای ۳۴۷ هزار و ۱۰۰ واحد انعقاد قرارداد کنیم و مابقی منجر به انعقاد قرارداد نشد.

مدیرکل دفتر مسکن مهر بنیاد مسکن با بیان این‌که تا کنون ۳۰۳ هزار و ۲۶۰ واحد تکمیل و ۲۸۹ هزار واحد افتتاح شده است، تصریح کرد: ۱۵ هزار و ۱۶۰ واحد در ایام دهه فجر تحویل می‌شوند. تعدادی دیگر هم بدون مشکل هستند تا نیمه اول سال آینده تکمیل می‌شوند. مابقی پروژه‌ها در صورت رفع مشکلات تا پایان سال ۱۳۹۵ تحویل می‌شوند و در غیر این صورت تعیین تکلیف خواهند شد.

محمدی افزود: تاسیسات کلیه‌ی واحدهایی که تحویل داده‌ایم انجام شده اما تعدادی از واحدهای در حال ساخت مشکلات حاد زیربنایی داریم که امیدواریم پس از اتمام واحدها و تا زمان افتتاح که مدتی طول می‌کشد این مشکلات رفع شود.

وی هم‌چنین اظهار کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر مشکلی برای تامین تسهیلات پروژه‌هایی که انعقاد قرارداد شده‌اند وجود ندارد.

مدیرکل دفتر مسکن مهر بنیاد مسکن با بیان این‌که ۲۵۴ هزار و ۵۵۰ واحد مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در مرحله‌ی فروش اقساطی قرار دارند گفت: از میان متولیان ساخت مسکن مهر یعنی بنیاد مسکن که ساخت شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را بر عهده دارد، سازمان ملی زمین که مسوولیت ساخت شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر را بر عهده گرفته، شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت عمران و بهسازی شهری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رتبه نخست درصد فروش اقساطی را از آن خود کرده است.

 

ایسنا

    نظرات