افتتاح ۵۰۰ طرح بنیاد برکت در آستانه‌ی دهه‌ی فجر

افتتاح ۵۰۰ طرح بنیاد برکت در آستانه‌ی دهه‌ی فجر

http://www.bananews.ir/در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۵۰۰ پروژه‌ی بنیاد برکت با هدف رفع محرومیت در ۲۷ استان کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ در آستانه‌ی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز دوشنبه ۵ بهمن ماه ۱۳۹۴ طی مراسمی با حضور مسئولان بلندپایه‌ی کشور از ۵۰۰ پروژه‌ی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، ساخت مسکن محرومین، مدرسه، مسجد و ... که با هدف رفع محرومیت در ۲۷ استان کشور اجرا شده‌اند، بهره‌برداری می‌شود. حجم کل سرمایه‌گذاری انجام شده در این ۵۰۰ پروژه بالغ بر ۴۲۷۶ میلیارد ریال است.

۲۴ طرح توانمندسازی اقتصادی و ۳۴۵ واحد مسکن محرومین از مهم‌ترین پروژه‌های آماده‌ی افتتاح و بهره‌برداری بنیاد برکت است که به همراه ۴۰ مدرسه، ۷۰ مسجد و ۲۱ پروژه‌ی زیربنایی دیگر در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی ۲۷ استان کشور به‌طور هم زمان افتتاح می‌شوند.

ساخت مسکن محرومین در مناطق روستایی از جمله اقدامات عام‌المنفعه‌ی بنیاد برکت است که چندی پیش آغاز شده است. در این مراسم ۳۴۵ واحد مسکونی در روستاهای آسیب‌دیده‌ی زمان جنگ تحمیلی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و منطقه‌ی بشاگرد استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسند.

۲۴ طرح توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت نیز با سرمایه‌گذاری ۳۸۹۴ میلیارد ریال و ظرفیت ۱۰ هزار و ۳۲۰ نفر اشتغال در ۱۳ استان اجرا شده و آماده‌ی بهره‌برداری هستند.

در ادامه‌ی نهضت مدرسه‌سازی بنیاد برکت، مراحل ساخت ۴۰ مدرسه‌ی برکت با اعتباری بالغ بر ۲۱۲ میلیارد ریال در ۲۱ استان به پایان رسیده و در آستانه‌ی سالگرد انقلاب اسلامی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

علاوه بر این ۷۰ مسجد با سرمایه‌گذاری ۴۹ میلیارد ریال در ۱۷ استان کشور نیز تکمیل و ساخته شده و روز دوشنبه افتتاح می‌شوند.

هم‌چنین ۲۱ پروژه‌ی زیربنایی شامل پروژه‌های راه‌سازی و چند دهنه پل، مراکز بهداشت، خانه‌ی عالم، کتاب‌خانه و ... در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور اجرا شده و آماده‌ی بهره‌برداری هستند.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور تأسیس شده است.

 

تسنیم

    نظرات